ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

میزان مسافرت های خارجی زمینی دو برابر سفر های هوایی شده است

با توجه به افزایش قیمت بلیط هواپیما گردشگران ایرانی برای سفر به خارج از کشور به مسیر های زمینی رو آوردند.طبق آمار ها میزان مسافرت های زمینی به کشور های خارجی در اوایل سال ۱۴۰۲ دو برابر مسافرت های هوایی بوده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از سفر بیش از یک میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. مقایسه این آمار با سال گذشته از رکوردزنی سفرهای خارجی از طریق مرزهای زمینی حکایت دارد.

مصطفی فاطمی گفت:

در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ جابه‌جایی ۳۵۰ هزار نفر مسافر از مسیر هوایی و ۸۷۰ هزار نفر از مرزهای زمینی به خارج از کشور ثبت شده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر افزود:

جزییات مقصد این مسافران به تفکیک هنوز از سوی دستگاه‌های متولی در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر قرار نگرفته است، اما بر اساس مرزهای خروجی و به‌طور سنتی، محتمل است که بیشترین سفرها به مقصد ترکیه بوده باشد.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز تایید کرد که بیشترین حجم سفرهای خارجی ایرانی‌ها به دو مقصد عراق و ترکیه انجام می‌شود.

بنابر گزارشی که ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ منتشر کرد، سفرهای خارجی تا آن تاریخ ۳.۵ درصد با کاهش مواجه بوده است. آژانس‌ها و مجریان تورهای گردشگری معتقدند افزایش نرخ ارز و بلیط پروازهای خارجی، یکی از دلایل کاهش این سفرها بوده است.

آمارهای معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از نوروز ۱۴۰۱ نیز نشان می‌دهد که نوروز سال گذشته فقط از فرودگاه امام (ره) که بیشترین سفرهای خارجی از طریق آن انجام می‌شود، ۴۱۳ هزار و ۲۲ مسافر جابه‌جا شدند که نسبت به‌مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

همچنین در نوروز ۱۴۰۱ از مرزهای زمینی ۴۶۳ هزار و ۶۰۹ ورود و خروج ثبت شده بود که البته در آن سال محدودیت‌های کرونا، از جمله ارائه مستندات کارت واکسن و گواهی سلامت کرونا برخلاف نوروز امسال حاکم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *