ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

میزبانی کاشان از ۴۸۵ گردشگر خارجی در تعطیلات نوروزی

سرپرست فرمانداری کاشان از بازدید ۴۸۵ گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری این شهرستان در جریان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ محمدشریف زارعی گفت: کاشان همواره با توجه به جاذبه های گردشگری و طبیعی و آب و هوای چهارفصل خود، بسیار مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی بود و رکود این صنعت در شهرستان به عنوان یکی از پربازدیدترین نقاط اصفهان واقعا نگران کننده بود.

وی تاکید کرد: بازگشت و رشد بازدید از اماکن گردشگری به ویژه توسط توریستهای خارجی، امید به افزایش رونق گردشگری و درآمد اقتصادی از این طریق را افزایش داده است و امیدواریم با عملکرد دولت جدید شاهد، رشد افزون این صنعت همانند همه دنیا باشیم چراکه امروز یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد دنیا گردشگری و فروش صنایع دستی است.

بازدید یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروزی امسال از کاشان
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروزی امسال از کاشان بازدید کرده اند، اظهار داشت: ۴۸۵ نفر از این تعداد توریست های خارجی بوده اند.

وی با بیان اینکه باغ جهانی فین با بیش از ۱۵۰ هزار بازدید بیشترین بازدید کننده را در سطح شهرستان کاشان داشته است، ابراز داشت:بعد از آن خانه تاریخی طباطبایی ها حدود ۴۴ هزار بازدید کننده و خانه تاریخی بروجردی ها حدود ۴۲ هزار بازدید کننده داشته است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان تصریح کرد: موزه ملی واقع در باغ فین با حدود ۲۲ هزار بازدید، حمام سلطان امیر احمد با حدود ۱۶ هزار بازدید و محوطه باستانی سیلک با حدود ۱۱ هزار بازدید کننده رتبه های بعدی بازدید گردشگران و مسافران نوروزی را در کاشان دارا هستند.

وی با اشاره به بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از بخش های مختلف شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری بخش قمصر و حدود ۱۳ هزار نفر هم از جاذبه های گردشگری و اماکن طبیعی بخش برزک بازدید کرده اند.

باغ جهانی فین کاشان یکی از سه جاذبه گردشگری پربازدید استان اصفهان
زارعی با اشاره به اینکه آمار بازدیدکنندگان از بخش های مختلف شهرستان کاشان بنا بر گفته متولیان و طبق اعلام اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان است، افزود: باغ جهانی فین کاشان یکی از سه جاذبه گردشگری پربازدید استان و در میان ۱۰ اثر برتر کشوری است.

 

بیشتر بخوانید:

باغ فین کاشان جز ۱۰ بنای تاریخی پر بازدید کشور قرار گرفت

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *