پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خوی پایلوت اجرای طرح بوگردی استان آذربایجان غربی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از انتخاب شهر خوی به عنوان پایلوت اجرای طرح بومگردی در این استان خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ جلیل جباری در این زمینه اظهار کرد: این تفاهم نامه در ۱۰ بند به امضای رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید و با اجرای این طرح شاهد تحول در بخش گردشگری روستایی شهرستان خوی خواهیم بود.

وی ادامه داد: طرح احداث بوم گردی روستایی در به عنوان پایلوت در شهرستان خوی برای اولین بار اجرایی می‌شود و امیدوارم این به صورت فراگیر در سطح استان نیز اجرایی شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه طرح توانمندی روستاها با قدرت تمام پیگیری می‌شود، اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت برای اولین بار در شهرستان خوی اجرا می‌شود و امیدوارم مسئولان استانی به خصوص استاندار پیگیر اجرایی شدن طرح برای تمام شهرستان‌های استان باشد.

اکبر نیکزاد توانمندسازی روستاها، اشتغالزایی، ترویج گردشگری و جلوگیری از مهاجرت به شهرها را از اهداف مهم این تفاهم نامه مهم عنوان کرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح توسعه محوری روستاها با محوریت گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بیانجامد.

عادل نجف زاده تصریح کرد: با اجرای طرح بوم گردی در روستاهای شاهد رونق گردشگری و احداث واحدهای اقامتی با حفظ بافت روستایی سنتی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

خوی شهر ملی “قالی ماهی” ایران شد

اتوبوس گردشگری ویژه نوروز ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی راه اندازی شد

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *