ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

میزبانی یزد از وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان اکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد خبر از میزبانی شهرستان یزد از وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان اکو داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ احمد آخوندی با بیان اینکه صنایع‌دستی و گردشگری لازم و ملزوم همدیگر هستند، اظهار کرد: گردشگری به خاطر میراث فرهنگی توسعه یافته و صنایع‌دستی نیز با گردشگری توسعه می‌یابد بنابراین تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های اکو در یزد بهره مند شویم.

وی بیان کرد: راه‌اندازی آژانس اکو و مقدمات تبادل مسافر و اطلاعات کشورهای عضو اکو در یزد باید اتفاق بیفتد و بیشتر در مورد این مسئله صحبت شود تا این رویدادها منجر به تفاهم اولیه شود.

آخوندی با اشاره به پیشنهاد طرح بزرگ برگزاری اجلاس وزرای گردشگری اکو در یزد گفت: باید گردشگری منطقه‌ای را با حضور آژانس‌های گردشگری کشورهای عضو اکو داشته باشیم، لذا مکاتبه‌ای با مؤسسه فرهنگی اکو نیز خواهیم داشت.

تقویت تعامل استان یزد با اکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد ادامه داد: جذب ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی و ۴ میلیون گردشگر داخلی یکی از اهداف مسئولان یزدی برای رونق گردشگری است.

آخوندی تصریح کرد: نشست هم‌اندیشی با حضور رئیس مؤسسه فرهنگی اکو به‌منظور تعامل استان یزد با این مؤسسه فرهنگی برای تقویت گردشگری استان برگزار شده، پیش از این نیز نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و استاندار جلسات مختلفی داشتند تا از تمام ظرفیت‌های گردشگری در استان یزد استفاده شود.

او ادامه داد: به همین منظور از رئیس مؤسسه فرهنگی اکو دعوت شد تا به یزد سفر کرده و با تشکل‌های بخش گردشگری، اتاق بازرگانی و مسئولان استان جلسه داشته باشد و نحوه تقویت همکاری تشکل‌های بخش گردشگری استان، بررسی ظرفیت‌ها و نحوه تعامل موردبررسی قرار گیرد.

آخوندی اظهار داشت: برای راه‌اندازی بحث گردشگری اکو در یزد و محوریت قرار دادن این استان، برنامه‌هایی همچون دعوت از وزرای گردشگری کشورهای اکو در یزد، تدوین پکیج گردشگری کشورهای عضو اکو و برگزاری مراسم نوروزی این کشورها در حال بررسی و تائید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد با اشاره به جذب گردشگران داخلی و خارجی گفت: برای رسیدن به این هدف چند برنامه عملیاتی در نظر گرفته‌شده که بحث اصلی توسعه زیرساخت‌های گردشگری همچون ایرلاین، موزه‌ها و … است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *