د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

نجات حدود ۹۰۰ گردشگر از غرق‌شدگی در سواحل شمال کشور

در نیمه نخست سال جاری منابع مسئول گزارش کردند:از غرق شدن حدود ۹۰۰ گردشگر در سواحل شمالی کشور جلوگیری شده است و آمار غرق شدگان نسبت به سال های پیش تغییر چشمگیری داشته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،پیش از این و در سالهای قبل اخبار حوادث مازندران در تابستان همواره حول محور غرق شدن و فوت افراد در دریا بود و به اذعان کارشناسان، ‌مسوولان امر و حتی مردم ساکن در این استان روزهای فوتی براثر این حادثه کم نبودو هر روز خبری مبنی بر فوت فرد یا افراد براثر غرق شدن در دریا مخابره می شد.

موضوعی که کابوس مسافران در مازندران به شمار می رفت و بسیاری در این سالها گرفتار جریان شکافنده دریای خزر شدند و جان خود را از دست دادند.

سابقه ایجاد ساحل امن برای شنای مسافران در مازندران به اوایل دهه ۹۰ بر می گردد به طوریکه طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و ا هرساله این طرح از خردادماه شروع می شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

تابستان امسال شرایط ایمن سازی سواحل دریا در مازندران به شکل و شمایل دیگری درآمده است و اکنون می بینیم برنامه ریزی هایِ تابستان امن در این نقاط اثر خود را گذاشته است.

ابلاغ و معرفی استاندار مازندران مبنی بر انتخاب جمعیت هلال احمر به عنوان مسول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر را می توان سرآغاز برنامه ریزی ها در این زمینه عنوان کرد. پیش از این و در سالهای قبل مسوولیت این کمیته برعهده اداره کل ورزش و جوانان بود که با تصمیم و نگاه تخصصی استاندار این مهم به هلال احمر به عنوان نهاد تخصصی در حوزه امداد و نجات سپرده شده است.

همسو با این ابلاغیه و دیگر تصمیمات مسوولان ارشد مازندران برای کاهش میزان غریق در دریای خزر گامهای بعدی برداشته شد و از جمله این اقدام به صف شدن ناجیان غریق زودتر از موعد مقرر اجرای طرح سالمسازی دریا است. به طوریکه طی سالهای اخیر ناجیان غریق از اول تیرماه در سواحل دریا مستقر می شدند اما این زمان به یک ماه زودتر تغییر کرد و ۶۰۰ ناجی غریق از اول خرداد ماه در سواحل مستقر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *