ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

نرخ بالای پرواز های هوایی مانع سفر گردشگران سلامت به ایران شده است

رییس انجمن دوستی ایران و ازبکستان در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران در مصاحبه‌ای گفت: بالا بودن نرخ سفر های هوایی به ایران باعث شده گردشگران سلامت ازبک به جای ایران به ترکیه و هند سفر کنند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، روشن پهلوان رئیس انجمن دوستی ایران و ازبکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مردم ایران و ازبکستان همدیگر را خوب نمی‌شناسند و باید تبلیغات انجام شود. از طرفی می‌بینیم که در ایران ظرفیت زیادی از نظر پزشکی و گردشگری سلامت وجود دارد اما این موضوع مورد توجه ازبکستان قرار نگرفته است چون برای درمان بیشتر به ترکیه و هند می‌روند.

وی از مذاکره با هلال احمر ایران خبر داد و گفت: ما می‌خواهیم فعالیت‌ها را در حوزه گردشگری پزشکی و درمان افزایش دهیم. چون ایران مقصد گردشگری سلامت ارزان‌تری است.

وی گفت: سفر به ایران حدود ۱۲۰۰ دلار برای هر ازبک هزینه دارد درحالیکه اگر به دوبی برود با پرواز و هتل هزینه آن حدود ۶۰۰ دلار می‌شود. اما زمانی که خطوط هوایی زیاد باشد رقابت ایجاد شده و باعث کاهش نرخ می‌شود. با این حال فعالان گردشگری هر دو کشور خواهان برقرار روابط بیشتر هستند از جمله اینکه می‌خواهند از کیش و مشهد نیز پرواز مستقیم داشته باشیم.

پهلوان ادامه داد: اصلیت ما یکی است ولی خیلی وقت است که رفت و آمدی بین دو کشور نبوده است. ما معتقدیم ایرانی نیستی اگر سمرقند و بخارا را ندیده باشی. ما فرهنگ مشترک داریم و غذاها و لباس محلی زیبایی داریم که برای ایرانی‌ها آشناست. به خصوص اینکه نوروز سمرقند مانند نوروز قدیم ایران است و جشن مفصلی برگزار می‌شود.

این قهرمان کشتی ازبکستان گفت: ما می‌خواهیم با ایران تجارت کنیم به همین دلیل رئیس جمهور ازبکستان به ایران آمد و ۳۶ قرارداد بین دو کشور امضا شد.

معاون رئیس فدراسیون کشتی ازبکستان و فعال گردشگری گفت: در انجمن دوستی ایران و ازبکستان قراردادهای مهمی بین شرکت‌های بزرگ دو کشور امضا می‌شود و هر کسی که به ازبکستان می‌آید یا گردشگر می‌آورد به ما مراجعه می‌کند تا مشکلش حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *