د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری گردشگری ایلام به سرمایه‌گذاران

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی ایلام گفت: در نمایشگاه گردشگری تهران جاذیه های گردشگری استان به بازدیدکنندگان معرفی شد و سرمایه‌گذاران زیادی با فرصت های سرمایه‌گذاری ایلام آشنا شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، فرزاد شریفی روز شنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار شد که استان ایلام در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلان با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه استان ایلام در این نمایشگاه، یادآور شد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در این نمایشگاه، معرفی «بوگده» ملکشاهی بود که موفق به دریافت نشان جغرافیایی و همچنین ثبت در فهرست آثار ملی معنوی کشور شده است.

شریفی با بیان اینکه در تلاش هستیم که شهر ملی “بوگده” را در استان ایلام به ثبت ملی برسد، افزود: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی استان بوده که با استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مواجه و قراردادهایی نیز در این خصوص منعقد شد.

او با اشاره به برگزاری چهار کارگاه مختلف آموزشی و معرفی ظرفیت‌های استان، بیان کرد: در این نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری، گردشگری سلامت، گردشگری ماجراجویانه و … و همچنین صنایع دستی شاخص استان به علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران معرفی شد.

شریفی با اشاره به بازدید برخی سرمایه گذاران و مسئولان شرکت‌های گردشگری کشورهای چین و عراق از غرفه ایلام، گفت: استان ایلام دارای جاذبه‌های گردشگری بکر و منحصر به فردی است که این جاذبه ها نیازمند معرفی به مردم و مناطق مختلف کشور است و همچنین بازدیدکنندگان خارجی که قطعا در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ابراز کرد: در این نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری که از قبل آماده شده به سه زبان مختلف جهت جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف آورده شده است.

او یادآور شد: در این نمایشگاه همچنین از ۲۳ نشان ملی که در سال‌جاری برای اولین بار ثبت شده‌اند در این نمایشگاه رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خاطرنشان کرد: چهار رشته صنایع دستی نیز در این نمایشگاه شامل “چیت بافی”،”بوگده ملکشاهی”، “گلیم بافی” و “بافتنی‌های سنتی” که خوشبختانه به نمایشگاه کشور ژاپن هم راه یافته‌اند، معرفی و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفتند.

او با بیان اینکه سال گذشته شاهد حضور چشم گیر مسافران و گردشگرانی ایرانی و خارجی در این استان بودیم، افزود: امسال نیز شاهد حضور مسافران و گردشگران به ویژه کشورهای دیگر در استان خواهیم بود و لازم است که برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی انجام شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: دغدغه مسئولان ارشد کشور، اقتصاد، سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان‌ها است و یکی از موضوعات مهم که در توسعه اقتصادی استان موثر خواهد بود موضوع توسعه گردشگری است.

حسن بهرام نیا تصریح کرد: اقتصاد صنایع‌دستی و گردشگری مورد تاکید رئیس جمهور است که باید از اقتصاد صنایع‌دستی و گردشگری نهایت استفاده را داشته باشیم.

او با قدردانی از تلاش رسانه‌ها برای انعکاس ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان ایلام، یادآورشد: ایلام سال گذشته با کمک و اهتمام رسانه‌ها، به عنوان پدیده نوظهور گردشگری در کشور معرفی شد که انتظار است رسانه‌ها همچون سال گذشته ظرفیت‌های گردشگری استان را انعکاس دهند.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان گردشگران در مقایسه با ادوار گذشته بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *