ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳
گردشگران خارجی

نمایش فیلم های فرهنگ ایرانی برای گردشگران خارجی

نماینده یزد و اشکذر در مجلس گفت : می توان برای معرفی بیشتر فرهنگ ایرانی ، برنامه ای برای نمایش فیلم های ایرانی برای گردشگران خارجی در استان های گردشگری قرار داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، محمدصالح جوکار مراسم آغاز عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان یزد با بیان اینکه نگاه به هنر و سینما پس از انقلاب تغییر کرد، گفت: امروز باید با استفاده بهینه از بستر سینما، فرهنگ، هنر و تئاتر، پیام‌های ارزشی و انقلابی را به دیگران منتقل کنیم.

وی افزود: امروز سینما در زمینه تبلیغات و مباحث فرهنگی حرف اول را در دنیا می‌زند و استکبار از این هنر و صنعت بیشترین استفاده را برای تخریب فرهنگ ایران به کار می‌گیرد.

نماینده یزد و اشکذر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر چیزی که از بستر هنر برخیزد، یقیناً آن موضوع پایدار خواهد بود، ادامه داد: بنابراین در این عرصه هرچه اهتمام داشته باشیم و تلاش کنیم جای کار بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: در همین ایام محرم و عاشورا زمانی که گردشگران خارجی به یزد مراجعه و آیین عزاداری این شهر را مشاهده می‌کنند، نگاه آن‌ها به اسلام تغییر می‌کند؛ بنابراین با چنین تأثیری، چرا در بافت تاریخی ساعاتی از وقت گردشگران را برای تماشای فیلم‌های مناسب که فرهنگ ایران را معرفی می‌کند، اختصاص ندهیم.

جوکار با بیان اینکه یزد به عنوان شهر تاریخی شناخته شده و بافت تاریخی آن به ثبت جهانی رسیده است، گفت: زمانی که از یزد به عنوان شهری تاریخی و جهانی یاد می‌کنیم، این شهر باید استاندارد‌ها و امکانات لازم به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر را داشته باشد.

وی افزود: ۴۵ سال پیش جمعیت شهر یزد ۲۵۰ هزار نفر بود و سه سینما داشتیم، اما امروز جمعیت یزد به ۷۵۰ هزار نفر رسیده، ولی مکان لازم برای فعالیت‌های هنری را نداریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در یزد تناسبی میان زیرساخت‌ها، آثار و اصحاب هنر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این نابرابری سال‌ها است که یزد و هنرمندان یزدی را آزار می‌دهد و کمتر کسی به آن توجه کرده است.

جوکار به ناتمام ماندن تعدادی از طرح‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهر یزد اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها به دلایل مختلف معطل مانده که امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید:

به زودی آغاز فعالیت انجمن خیران میراث‌فرهنگی آغاز می شود

استانداردسازی موزه‌ها برای توان‌یابان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *