س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

نکاتی که در خرید تورهای لحظه آخر باید به آن ها توجه کنید

سفر یکی از لذت بخش ترین قسمت های زندگی هر فردی می باشد و سفر هوایی یکی از انتخاب ها می تواند باشد.آژانس های گردشگری هم برای رونق فروش خود تورهای مختلفی را برای سفر در نظر می گیرند.یکی از این تورها ، تورهای لحظه آخری با قیمت مقرون به صرفه می باشند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛در بازار داغ گردشگری خیلی از سودجویان هستند که با استفاده از نام تور لحظه آخری، خدمات مناسبی به مسافرین خود ارائه نمی‌دهند. در واقع نه تنها تور ارائه شده به مسافر لحظه آخری نیست، بلکه قیمت تور معمولی را از آن‌ها دریافت می‌شود. مسافرین باید دقت داشته باشند که تور لحظه آخری را حتما از منابع معتبر خریداری کنند. از دیگر عیب‌های تورهای لحظه آخری این است که شما باید همواره آماده سفر باشید و به اصطلاح چمدانتان بسته باشد؛ زیرا که این تور ها از چند روز تا چند ساعت قبل از پرواز ارائه می‌شوند.

تور لحظه آخری چیست؟

تور لحظه آخری تفاوتی با تور عادی ندارد و در واقع همان برنامه سفرهای همیشگی بوده که زمان تهیه بلیط آن متفاوت در نظر گرفته شده است؛ اما خدمات ارائه شده آن با تور عادی یکسان خواهند بود.این تور در میان افراد محبوبیت بالایی داشته و به تور دقیقه نودی نیز معروف است. هنگامی که ظرفیت تور مورد نظر به حد نصاب نرسیده و مدت زمان باقی مانده تا پایان قرارداد هتل های رزرو شده بسیار اندک باشد؛ در این حالت آژانس های مسافرتی جهت تکمیل نمودن ظرفیت تور سود کمتری را در نظر می‌ گیرند تا از خسارات زیاد مالی جلوگیری کنند.لازم به ذکر است که این تورها بر اساس مسافت پرواز، نوع هواپیما و هزینه اولیه بلیط و… تخفیفاتی را در بر می‌ گیرند.

یکی از اصلی ترین علل ارزان بودن تور لحظه آخری نسبت به تور عادی زمان عرضه آن است؛ در واقع به این دلیل که آژانس های مسافرتی بنا بر جریانات اقتصادی خود هتل ها و پروازها را در چندین ماه زودتر رزرو می کنند؛ گاها هنگام فرا رسیدن موعد پرواز بنا بر دلایل متعددی ممکن است ظرفیت پرواز تکمیل نگردد. در این صورت برای جلوگیری از زیان های مالی تخفیفات ویژه ای برای آن پرواز در نظر گرفته می شوند تا بلیت ها به فروش برسند که آن را تور لحظه آخری می‌نامند. بلیت این نوع از تورها در زمان نزدیک به آغاز سفر یعنی ۱ الی ۳ روز قبل از تاریخ سفر به فروش خواهند رسید.

امکانات ارائه شده در تورهای لحظه آخری

این تصور اشتباه است که به دلیل هزینه پایین تر و مقرون به صرفه بلیت تورهای لحظه آخری، کیفیت امکانات و خدمات آژانس ها برای این نوع از تورها کمتر از تورهای عادی است. در واقع باید گفت خدمات ارائه شده در این تورها کاملا مشابه تورهای عادی در نظر گرفته می شوند و همین امر لحظه آخر را به بهترین ارائه دهنده تورهای لحظه آخری تبدیل کرده است. آژانس های مسافرتی برای سفرهای هوایی خود هزینه تمامی صندلی های هواپیما، رستوران ها، هتل ها جهت اقامت و جاذبه ‌های دیدنی را قبل از رفتن به سفر و به صورت یکجا پرداخت می نمایند. اگر در چند روز باقی مانده به آغاز سفر تعداد مسافران به حد نصاب نرسند، آن ها جهت جلوگیری از ضررهای مالی تورهای لحظه آخری را ارائه می دهند.

مزایای تور لحظه آخری

با دانستن نقاط قوت و در عین حال ضعف تورهای لحظه آخری خواهید توانست تا در رابطه با سفر به واسطه این تورها، با توجه به زمان کوتاهی که دارید آگاهانه تصمیم گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید. اولین مزیت این تور را می‌توان هزینه کم آن دانست. در واقع می‌ توان گفت که مبلغی در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کمتر از هزینه اصلی را باید برای تور لحظه آخری پرداخت کرد. تنها کاری که مسافر باید انجام دهد این است که سرعت عمل داشته و اسباب سفر خود را در چند روز جمع کند. این امر به سود مسافر بوده و می تواند با پس انداز باقی مانده پول خود، سفر دلپذیری را تجربه کرده و از خدمات و امکاناتی مشابه تورهای عادی بهره ببرد.

برای سفر با تورهای لحظه آخری نیاز است تا همواره آماده سفر باشید. از این رو اگر فرزند شما در حال تحصیل باشد یا به دلیل شغل خود اجازه مزخصی نداشته باشید، برای این نوع سفر با مشکلاتی مواجه خواهید شد. در این میان شاید برای برخی از افراد اینکه در چه اتاق هایی در هتل اقامت دارند و در کدام صندلی هواپیما می نشینند اهمیت داشته باشد. در نتیجه می توان گفت که این دو علت پاسخ به سوال چرا تور لحظه آخری نخریم هستند. امکاناتی در رابطه با انتخاب تورهای لحظه آخری حائز اهمیت هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هتل یا اقامتگاه انتخاب شده توسط تور تا مراکز خرید و جاذبه های گردشگری چه مقدار فاصله دارد؟
  2. اقامتگاه از چه امکاناتی برخوردار است؟
  3. آیا اقامتگاه وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام را ارائه می دهند؟

علاوه بر همه این موارد می بایست پیش از اقدام به سفر به واسطه تورهای لحظه آخری همه شرایط خود را در نظر گرفت، اگر نیاز به دریافت مرخصی بوده باید اقدامات لازم را انجام داد، فرودگاه های مبدا و مقصد، شرایط آب و هوایی مقصد، تمامی امکانات تور و … را بررسی نمود تا در نهایت متحمل ضرر و زیان نشوید.

معایب خرید تور لحظه آخری

نکات مورد نیاز در تهیه تور لحظه آخری

  • تنها به دلیل ارزان بودن این نوع تور از بررسی سوابق آژانس ارائه دهنده آن غافل نگردید.

به دلیل افزایش یافتن آژانس های مسافرتی در زمینه ارائه تورهای لحظه آخری، در وهله اول باید از معتبر بودن آن اطمینان حاصل نمود. به این نکته توجه داشته باشید که در واقع یک تور لحظه آخری با توجه به برخورداری از هزینه پایین می بایست تمامی امکانات رفاهی از جمله سرویس حمل و نقل، وعده های غذایی، نوع هتل و اقامتگاه و … را برای مسافران فراهم سازد.

  • کیفیت سفرهای پیشین تورهای لحظه آخری آژانس ارائه دهنده آن تور را بررسی کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که پروازی با کیفیت پایین می تواند سبب سلب آرامش در مسافر شده و سفر را برای او خسته کننده نماید. در این خصوص کیفیت سرویس دهی، تاخیر زمان سفر و… ایرلاین ها را بررسی کنید.

  • کیفیت هتل محل اقامت و امکانات آن را مورد بررسی قرار دهید.

دومین مورد در رابطه با سفر با تور لحظه آخری، هتل یا مسافرخانه محل اقامت خواهد بود. این مکان تنها جایی برای خواب نبوده بلکه سبب می گردد تا برای ادامه سفری لذت بخش انرژی خود را بازیابی کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *