ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳
تورهای گردشگری غیرمجاز

هشدار پلیس فتا در خصوص تورهای گردشگری فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان همدانبه شهروندان اعلام کرد: با وجود گسترش کلاهبرداری از طریق تورهای مسافرتی در فضای مجازی، علاقه مندان بهتر است به صورت حضوری با مراجعه به مراکز دارای مجوز اقدام به ثبت نام در تورهای گردشگری کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: چندی پیش یکی از شهروندان همدانی با ارائه شکوایه‌ای به پلیس فتا استان اذعان داشت که پس از مشاهده تبلغات گسترده یک تور گردشگری خارج از کشور در فضای مجازی و ارتباط با یکی از افراد این تور، با پرداخت ۷۰ میلیون ریال به حساب وی، اقدام به تهیه بلیط از این تور گردشگری کرده است.

وی افزود: شاکی این پرونده که پس از گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان بلیط‌های رزرو شده و عدم پاسخگویی فردی که پول را به حساب او واریز کرده بود، در می‌یابد که فرد یا افرادی مبلغ واریزی را از او کلاهبرداری کرده و به سرقت برده اند.

این مسئول گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر در یکی از استان‌های همجوارمورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی برای سیر مراحل قانونی به آن استان ارسال شد.

سرهنگ سرخوش نهاد به کاربران توصیه کرد و گفت: حتماً قبل از ثبت اطلاعات و واریز وجه در نشانگاه‌های رزرو هتل و مراکز تفریحی، دقت لازم را برای دارا بودن فروشگاه‌ها به نماد اعتماد الکترونیکی به عمل‌آورند و در زمان واریز هزینه سفر، مراقب درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) باشندو شهروندان تور‌ها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند تهیه کرده و به تبلیغات و آگهی‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید:

وجود آثار مولاژ در موزه همدان تکذیب شد

دستگیری متهم سرقت از موزه همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *