ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

یزد میزبان سفیران کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی می‌شود

رئیس شورای شهر یزد اعلام کرد: پس از انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی، سفیران این کشور ها به یزد سفر خواهند کرد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، عزیزالله سیفی در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، افزود: انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ به عنوان فرصتی برای گردشگری استان و کشور است.

او ادامه داد: این اتفاق گامی بسیار اثر گذار برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور به ویژه این شهر میراث جهانی و استان دارالعباده و دارالعلم یزد است و برنامه‌های این رویداد مهم نیز به مرور اجرا می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در گام اول، نشست استاندار یزد با سفرای کشور‌های عضو مجمع گفتگو‌های آسیا (ACD) در غرفه اختصاصی یزد در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و جمعی از مسوولین استانی و کشوری لوح انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو به استاندار یزد داده شد.
سیفی ادامه داد: در گام بعدی نیز چهارشنبه و پنجشنبه آخر این هفته ۱۴ نفر از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی مهمان یزد یه عنوان پایتحت گردشگری در سال ۲۰۲۴ هستند و دبیر کل اکو نیز این سفرا را همراهی می‌کند.
او افزود: توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشور‌های عضو، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشور‌های عضو، افزایش گردشگران کشور‌های عضو این مجمع و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های استان بخشی از ثمرات این انتخاب است و انشالله بتوانیم با همکاری همه مسئولان استانی و کشوری در راستای استفاده از این فرصت برای توسعه گردشگری کشور و استان استفاده شود.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: برنامه‌های این سفر توسط کمیسیون گردشگری شورا اعلام خواهد شد و نشست‌های تخصصی برخی از برنامه‌های این سفر ۲ روزه است و انشالله ظرفیت‌های گردشگری یزد، زمینه‌ای برای برقراری گفتمان سازنده میان کشور‌های آسیایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *