ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

واگذاری ۲۵۰۰ منطقه توریستی در اردبیل به بخش خصوصی

مدیرکل صنایع دستی و گردشگری اردبیل اعلام کرد:بیش از ۹۲ پروژه با محوریت گردشگری در استان در حال اجرا است.

وی عنوان کرد:حدود ۲۵۰۰ نقطه پرپتانسیل در جذب گردشگر آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حسن محمدی ادیب روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان خلخال گفت: در حالی‌که برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری بخش خصوصی حداقل به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی نیاز داریم، در سال جاری فقط ۴۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: طرح جامع گردشگری استان اردبیل از سوی جهاد دانشگاهی استان در حال مطالعه است و در این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه گردشگری شناسایی شده که با نهایی شدن طرح ، زمینه سرمایه‌گذاری در آن نقاط فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان اردبیل گفت: از ۳۴۵ میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان فقط ۴۵ میلیارد ریال محقق شده که ۲۰ میلیارد ریال آن صرف پروژه‌های زیرساخت گردشگری شهرستان خلخال شده است.

محمدی ادیب با اشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ میلادی از پیش‌بینی اجرای جشنواره‌ها در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق نمونه گردشگری شهرستان خلخال در طول سال خبر داد.

وی گفت: برگزاری جشنواره برداشت گندم ،برداشت انار و جشنواره‌های مشابه که به پیشنهاد شهرستان خلخال و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اجرا خواهد شد، این منطقه را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل خواهد کرد.

محمدی ادیب همچنین از بازبینی طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو خبر داد و افزود: بازبینی این طرح جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی اردبیل بوده که پس از تایید نهایی در شورای فنی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی قابلیت اجرا خواهد داشت.

تعطیلی موزه‌های میراث فرهنگی با جذب نیرو خاتمه خواهد یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تعطیلی موزه‌های میراث فرهنگی تمام شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: این امر ناشی از کمبود نیروی حفاظتی و نیروی انسانی برای اداره موزه‌هاست که با جذب نیروی حفاظتی و نیروی انسانی در آینده برطرف خواهد شد.

محمدی ادیب گفت: در حال حاضر به استثنای چند موزه در مرکز استان اردبیل، سایر موزه‌های شهرستان‌های مختلف از جمله خلخال، نیر، نمین ،گرمی و مشگین‌شهر تعطیل هستند.

وی گفت: بیش از ۱۰ میلیون گردشگر در سال از جاذبه‌های گردشگری استان به خصوص خلخال به عنوان دروازه ورود گردشگران از جنوب استان بازدید می‌کنند و روستای ماجولان در مسیر راه خلخال به ماسوله به عنوان منظر گردشگری در حال ثبت جهانی است.

گردشگری خلخال مغفول مانده است

فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان در گذشته غفلت شده و آنچنان که باید برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کار نشده است ، خواستار توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به این امر شد.

سیدجواد یحیی‌زاده مطالعه طرح جامع گردشگری خلخال ، بازبینی طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو که در سال ۹۸ به مورد اجرا گذاشته شده همچنین توجه ویژه به مناطق باستانی و افزایش اقدامات حفاظتی ، راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی شهر کلور مرکز بخش شاهرود ، راه‌اندازی و بازگشایی موزه میراث فرهنگی تعطیل شده شهر خلخال و پیگیری از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی برای آسفالت ۱۳ کیلومتر باقیمانده راه خلخال به ماسوله برای بازگشایی یک مسیر گردشگری جدید در جنوب استان و توجه به جاده گردشگری خلخال به ماسال در استان گیلان را خواستار شد.

شهرستان خلخال با جاذبه های متنوع گردشگری در جنوب استان اردبیل واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *