پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

ورود گردشگران خارجی به کرمانشاه پس از ۲۰ ماه

معاون گردشگری کرمانشاه از بازگشایی مرز پرویزخان به روی گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی صابر با اشاره به ارزآوری بالای گردشگران خارجی، اظهار کرد: توجه به گردشگری خارجی یکی از اهداف مهم در صنعت گردشگری است.

وی افزود: حضور گردشگران خارجی در کشور باعث ارزآوری و رشد اقتصادی کشور می شود و همین موضوع باعث شده تا همواره حضور گردشگران خارجی مورد توجه فعالین این حوزه قرار گیرد.

معاون گردشگری استان به توقف ۲۰ ماهه ورود گردشگران خارجی به کشور اشاره کرد و گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ که بیماری کرونا در دنیا غالب شد، گردشگری خارجی در بسیاری از کشورهای دنیا روبه کاهش رفت و حتی قطع شد.

وی ادامه داد: سرانجام در نشستی که ماه گذشته در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا برگزار شد، دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط کرونا مصوب و اخیرا به همه استان ها و از جمله کرمانشاه ابلاغ شد.

صابر تصریح کرد: طبق این دستورالعمل مرزهای هوایی و زمینی کشور برای گردشگران باز شده که در استان کرمانشاه هم مرز پرویزخان باتوجه به زیرساخت های مناسبی که دارد برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص شرایط ورود گردشگران خارجی به کشور هم گفت: تزریق هر دو دوز واکسن کرونا و  داشتن گواهی منفی تست “پی.سی.آر” از جمله شروط ورود گردشگران خارجی به کشور است و در صورتی که واکسن نزده باشند باید دو هفته را در قرنطینه به سر ببرند.

معاون گردشگری استان از در دست اجرا بودن تعدادی برنامه برای افزایش ورود گردشگران خارجی به استان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا بتوانیم با معرفی بیشتر کرمانشاه با زبان های مختلف گردشگران خارجی بیشتری را به سمت استان جذب کنیم.

وی از طراحی سایتی مختص به گردشگری استان به عنوان یکی از این اقدامات اشاره کرد و افزود: در این سایت که بزودی راه اندازی خواهد شد، جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و … استان را به سه زبان معرفی می کنیم و از طرفی یک معرفی هم از تاسیسات و زیرساخت های گردشگری استان خواهیم داشت.

 

پایان خبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *