پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

تاکید سرکنسولگری ایران بر ظرفیت های گردشگری مذهبی با عراق

معاون گردشگری در سفرش به عراق، با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا درباره گسترش همکاری های گردشگری گفتگو کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با  مجتبی شصتی کریمی ـ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا ـ که در محل معاونت گردشگری برگزار شد، ظرفیت‌های مغفول‌مانده میان دو کشور را برشمرد و احصای اقدامات اجرایی به منظور تحقق بهره‌مندی بیشتر فعالان گردشگری کشور از بستر فعال گردشگری مذهبی به‌ویژه در کربلا را در برنامه همکاری مشترک وزارت گردشگری و امور خارجه قرار داد.

 

وی گفت: بر بستر فعال گردشگری مذهبی میان دو کشور ایران و عراق، می‌توان سایر شاخه‌های گردشگری از جمله گردشگری سلامت، فرهنگی و طبیعت‌گردی را نیز فعال کرد و با مخاطب‌شناسی و شناخت دقیق ذائقه‌های مختلف در یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف گردشگری کشور، امکان تعاملات و ارتباطات بیشتری را در بخش گردشگری فراهم آورد.

 

شالبافیان با اشاره به این‌که مدار ارتباطی کربلای معلی هم‌اکنون از طریق گردشگری مذهبی، زیارت و سلامت برقرار است، تاکید کرد: می‌توان با ساماندهی و هدفمندسازی دقیق از جریان موجود به نفع فعالان گردشگری کشور و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از بحران کرونا بهره بیشتر برد.

 

مجتبی شصتی کریمی ـ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا ـ نیز برای هر گونه همکاری به منظور شکوفایی بستر همکاری‌های دوسویه گردشگری ایران و عراق اعلام آمادگی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *