چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳
منظر تاریخی هگمتانه تا همدان

وضعیت پرونده طرح منظر تاریخی هگمتانه تا همدان چگونه است؟

وزیر میراث فرهنگی از آماده سازی پرونده طرح منظر تاریخی و شهری از هگمتانه تا همدان جهت ارسال به یونسکو و ثبت جهانی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ عزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در حاشیه سفر هیات دولت به استان همدان و با حضور در تویسرکان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تویسرکان به خاطر مزیت‌های گردشگری باغ شهری است که باید حفظ شود و نباید اجازه دهیم با کوچکترین بهانه‌ای باغات به ساختمان تبدیل و هویت این شهرستان را نابود کند.

وی با تاکید بر اینکه نخستین وظیفه همه ما حفظ هویت این منطقه است گفت: ظرفیت‌های بالقوه در تویسرکان وجود دارد اما متاسفانه ظرفیت‌های بالفعلی که ما اکنون می‌بینیم، محدود است.

زیرساخت‌های گردشگری‌ تویسرکان افزایش می‌یابد

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه اگر بخواهیم بر جذابیت‌های تویسرکان کار کنیم باید زیرساخت‌ها را افزایش دهیم افزود: شهرستان تویسرکان از نظر فرهنگی وضعیت خوبی دارد چند نمونه ارزشمند از نظر فرهنگی، تاریخی و دینی در این شهر است، که امروز از آنها بازدید می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه هرگونه کمک به مرمت و حفظ آثار تاریخی تویسرکان و اخذ تصمیمات لازم در زمینه زیرساخت‌های گردشگری را در برنامه داریم گفت: تویسرکان تقریبا یک چهارم صنایع‌دستی استان همدان را دارد پس از دیدن و بررسی آخرین مشکلات فعالان صنایع‌دستی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

ضرغامی در خصوص وضعیت پرونده طرح منظر شهری و تاریخی هگمتانه تا همدان نیز خاطرنشان کرد: کمی از کارهای جنبی به منظور رعایت استانداردهای یونسکو این طرح هنوز باقی مانده است.

وی کمک استاندار و پیگیری‌های حاجی‌بابایی نماینده همدان در مجلس در مجلس در خصوص این پرونده را قابل تقدیر خواند و از اعتبارات خوب مجلس سخن به میان آورد و افزود: پرونده هگمتانه را کامل و تا پایان پاییز به یونسکو اعلام می‌کنیم زیرا در نگاه جمهوری اسلامی ثبت جهانی هگمتانه در اولویت است.

وزیر میراث فرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره کمک مالی برای ساماندهی قلعه تاریخی اشتران تویسرکان گفت: از قلعه بازدید کردم موقعیت خوبی در کنار جاده دارد، مالک آن بخش خصوصی است اما آمادگی داریم هم در بحث مرمت و هم در بحث تسهیلات از تبصره ۱۸ که در پرداخت آن وزارتخانه میراث خوب عمل کرده، کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مالک پروژه را بیاورد بعد از پیشنهاد کاربری متناسب از سوی وی برای این بنای تاریخی کمک می‌کنیم تا این کار انجام گیرد بیان کرد: رسانه‌ها نیز با سخن گفتن با مالک و بیان مطالبه مردم به ما کمک کنند.

ضرغامی از مطرح شدن پروژه راه دسترسی جاده گنجنامه به تویسرکان در شورای اداری هیات دولت در استان همدان خبر داد و گفت: جاده گردشگری ارزشمندی است و مسیر مستقیم گنجنامه به تویسرکان زیبایی‌های خاص خود را دارد حتما پیگیری می‌کنم تا جاده گردشگری شایسته این منطقه شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی ها روی سنگ نگاره‌های غار علیصدر ادامه دارد

افزایش آمار گردشگران استان همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *