ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

پایان سفر ۷ روزه رئیس سازمان جهانی گردشگری به ایران

رئیس سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل که برای افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران و انجام همکاری های گوناگون برای شکوفایی گردشگری ایران به کشور سفر کرده بود، بعد از دیدار با تعداد زیادی از دولت مردان به سفر خود در ایران پایان داد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، به نقل از وزارت میراث فرهنگی، زوراب پولولیکاشویلی در راس هیئتی بلندپایه برای پیوستن به افتتاحیه رسمی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و سلسله نشست‌های دوجانبه برای پیشبرد اهداف مشترک پیرامون تاب‌آوری گردشگری، تنوع و توسعه روستایی به ایران سفر کرد.

دبیر کل گردشگری سازمان ملل در گشایش هفدهمین دوره نمایشگاه با آیت‌الله رئیسی همراه شد. در این رویداد، گردشگری سازمان ملل متحد بر تعهد خود برای حمایت از ایران برای رشد بخش گردشگری از طریق تبلیغات و سرمایه‌گذاری و همچنین حمایت از کشور در آموزش نسل جدید فعالان حوزه گردشگری تاکید کرد. پولولیکاشویلی همچنین با علیرضا زاکانی، شهردار تهران دیدار و گفت و گوهای دوجانبه داشت تا بر همکاری برای تبدیل شهر تهران به مقصدی جذاب‌تر هم برای گردشگران و هم برای سرمایه‌گذاران تمرکز کند.

او در کنار عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دکتر علی اصغر شالبافیان، معاون وزیر، از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بازدید کرد. دبیر کل گردشگری سازمان ملل از تلاش‌های مسئولان گردشگری کشور در تقویت این حوزه، با به رسمیت شناختن اینکه چگونه گردشگری از اقوام و سنت‌های متنوع ایران حمایت می‌کند و همچنین چشم‌انداز مشترکی برای آینده کشور ارائه می‌دهد، قدردانی کرد. سید حسین حجازی، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، به نمایندگی از شبکه اعضای رو به رشد گردشگری سازمان ملل متحد، همچنین با پولولیکاشویلی دیدار کرد تا نقش بخش خصوصی در پیشبرد اهداف مشترک را مورد تاکید قرار دهد.

در راستای تاکید سازمان گردشگری ملل متحد بر توسعه روستایی، لوح یادبود قرار گرفتن روستای کندوان در فهرست بهترین روستاهای گردشگری از سوی سازمان گردشگری سازمان ملل به ملک رحمتی، استاندارد آذربایجان شرقی، اهدا شد. همچنین پتانسیل قابل توجهی برای رشد گردشگری به عنوان ستون توسعه روستایی که به نفع جوامع سراسر ایران است، مورد توجه قرار گرفت و گردشگری سازمان ملل آماده همکاری با مقاصد برای کمک به آن‌ها برای پیوستن به شبکه بهترین دهکده‌های گردشگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *