ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

۶۵ پروانه صنایع دستی در شهرستان کوثر تمدید شد

۶۵ پروانه تولید صنایع دستی در شهرستان کوثر واقع در استان اردبیل، تمدید شد. گلیم بافی، جاجیم بافی، شال، ورنی، مسند، سفال، صنایع چوب، مصنوعات چرمی و قالی بافی از مهم ترین صنایع دستی این شهرستان هستند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کوثر گفت: از ابتدای امسال‌ ۶۵ پروانه تولید صنایع‌ دستی برای متقاضیان و صنعتگران در این شهرستان تمدید یا صادر شده است.

 جهانگیر شهبازی ، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کوثر گفت: رونق تولیدات صنایع‌دستی از مهمترین برنامه‌های امسال بوده که صدور و تمدید ۶۵ پروانه تولید اعم از صدور ۲۵ و تمدید ۴۰ پروانه تولید انفرادی گامی در این راستا بوده است.

وی برگزاری مسابقه دست‌سازه‌های هفت‌سین در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه و محل عرضه مجازی صنایع‌دستی در  فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در جنب جشنواره به و چومچه‌خاتون را از دیگر اقدامات انجام‌شده در بخش صنایع‌دستی شهرستان در ۹ ماهه امسال عنوان کرد.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان کوثر برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی را از مهمترین برنامه‌ها در راستای رونق تولیدات در این حوزه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال دو دوره آموزشی گلیم‌بافی با ۱۵ نفر هنر آموخته و یک دوره سفالگری سنتی خاله‌ خورشید با ۷ نفر هنر آموخته برگزار شده است.

شهبازی گفت: ۱۵ نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۳ میلیارد ریال معرفی شده و در این مدت ۱۶ مورد مجوز جدید مشاغل خانگی نیز صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *