پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

کارون در انتظار دریافت مجوز «علاءالدین»

 

علاءالدین مجتمعی گردشگری در شهرت کوت عبدالله کارون است که ساخت آن با هدف فراهم آوردن امکانات لازم برای گردشگران و بازدیدکنندگان این شهر بوده و اکنون برای بهره برداری از فاز نخست، تنها در انتظار دریافت مجوز است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرپرست معاونت گردشگری خوزستان در بازدید از مجمتع گردشگری علاء‌الدین و سایت اهداف پروازی تیراندازی شهرستان کارون گفت: این مجموعه برای این‌که به صورت کامل از آن بهره‌برداری شود، به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که هماهنگی‌های لازم را برای تحقق آن‌ها انجام خواهیم داد.

براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، پیمان نبهانی یکشنبه ۱۲ دی‌ ۱۴۰۰ اظهار کرد: مجموعه‌ای که با نام “علاءالدین” از آن بازدید کردیم، ایده مناسبی برای ایجاد یک فضای گردشگری و تفریحی در شهر کوت‌عبدالله است و در صورتی که براساس شیوه‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌های ابلاغی مجوزات لازم را دریافت کند، می‌توان آینده روشنی را برای آن متصور شد.

او ادامه داد: باتوجه به این‌که فضاهای گردشگری در شهر کوت‌عبدالله کمتر درنظرگرفته شده و سرمایه‌گذاری‌های ناچیزی از سوی بخش خصوصی در این شهر صورت گرفته است، این طرح بدون شک می‌تواند مشوقی برای ورود سرمایه‌گذاران بیشتر باشد که در این راستا حمایت‌های قانونی نیز انجام خواهد شد و تسهیلاتی نیز در صورت نیاز و طی مراحل قانونی پرداخت می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی خوزستان افزود: این مجموعه برای این‌که بصورت کامل از آن بهره‌برداری شود نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که برای ایجاد آن‌ها هماهنگی لازم را انجام خواهیم داد.

در ادامه احمد یوسفی‌نهاد سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کارون نیز با بیان این‌که فاز اول مجتمع گردشگری علاء‌الدین با ۱۰ ‌هزار مترمربع در انتهای کوی کانتکس واقع شده است اظهار کرد: این مجتمع شامل فضای پذیرایی و اقامتی موقت هشت ساعته، اصطبل و مکانی برای آموزش اسب‌ سواری، باغ پرندگان و حیوانات و سیاه‌ چادر است که در صورت دریافت مجوز پذیرای گردشگران خواهد بود.

او ادامه داد: این اداره تلاش خود را برای معرفی و حمایت از این سایت گردشگری انجام خواهد داد تا به عنوان یک ایستگاه برای گشت‌های گردشگری خدمت‌رسانی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *