د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

کاخ “مروارید”کرج به دلیل بازسازی تعطیل شد

چند روز پیش اداره گردشگری و میراث فرهنگی البرز از اختصاص بودجه و آمادگی برای مرمت سینمای تاریخی کاخ مروارید خبر داد.حال رئیس گردشگری و صنایع دستی این استان از شروع این پروژه و تعطیلی این موزه تاریخی تا پایان بازسازی خبر داده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز،” رحیم خاکی ” روز دوشنبه با بیان اینکه به تازگی حاشیه‌هایی در مورد بسته بودن محوطه کاخ مروارید ایجاد شده است، گفت: دادستانی البرز توصیه های درست و ضابطه‌مندی را در خصوص مباحث مدیریت فرهنگی محوطه کاخ مروارید به خصوص در بحث رویدادهای فرهنگی و هنری ارائه کرده‌اند که اداره کل میراث فرهنگی استان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای مدیریتی و خرد جمعی اهداف فوق را محقق سازد.

مدیرکل میراث البرز: تعطیلی کاخ مروارید به خاطر مرمت بنا است

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ استان البرز با اشاره به تأکیدات و دستور دادستان البرز مبنی بر ضرورت بهینه‌سازی مدیریت رویدادهای فرهنگی و ایمن سازی کاخ در جریان مرمت افزود: برای تحقق این امر شورایی مرکب از صاحبنظران فرهنگی و نمایشگاهی بر جریان اجرای رویدادهای محوطه کاخ مروارید سیاستگذاری و نظارت خواهد داشت.

خاکی گفت: با توجه به اینکه بخش‌هایی از ساختمان کاخ مروارید مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، به دلیل تجهیز کارگاه، ایمن‌سازی و مدیریت بهینه مرمت بخش‌هایی از ساختمان اصلی، مجموعه تا اطلاع بعدی تعطیل شده که پس از تکمیل مراحل تجهیز، محوطه کاخ به زودی بازگشایی می‌شود.

مدیرکل میراث البرز: تعطیلی کاخ مروارید به خاطر مرمت بنا است

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی درست از اخبار و رویدادهای میراث‌فرهنگی و گردشگری از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست تا اطلاعات صحیح را از مبادی روابط‌عمومی اداره کل استان البرز پیگیری کنند.

کاخ تاریخی مروارید مربوط به دهه ۴۰ شمسی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار احداث شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *