چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

کاروانسرای ۴۰۰ ساله سمنان بازسازی می شود

کاروانسرای شاه عباسی واقع در استان سمنان پس از گذشت ۴۰۰ سال از عمر این بنا بازسازی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مرحله جدید مرمت و سامان‌دهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان آغاز شد.

 حمیدرضا دوست‌محمدی ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر افزود: مرمت و سامان‌دهی این کاروانسرای تاریخی با برچیدن بخش‌های فرسوده آجری روی دیوار، تمیز کردن بدنه آجری و زدودن لایه‌های رنگی، دوده و چربی از روی سطوح سنگی و آجری آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: خارج کردن بندهای فرسوده گچی و پاک کردن درزهای روی دیوار یا سطوح عمودی، بندکشی دیوارها، آجرکاری و مرمت نمای آجری آسیب‌دیده، نما چینی با آجر سنتی و … در این مرحله از مرمت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰ در بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رؤیت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرد و در فاصله کمتر از یک روز از دستور مهندس ضرغامی، کار مرمت و سامان‌دهی این کاروانسرا آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان یادآوری کرد: کاروانسرای تاریخی شهر سمنان به‌عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی است که در مرکز شهر سمنان واقع شده و دارای ۴۰۰ سال قدمت است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *