ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

کشف تعدادی سکه مربوط به دوران اولیه اسلام در دماوند

تعدادی سکه و ظرف عتیقه متعلق به دوران قرون وسطی در شهرستان دماوند کشف شد. گفته شده اشیای پیدا شده مربوط به دوران قبل از میلاد مسیح و قرون اولیه دوران اسلامی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دماوند از کشف تعداد ۵ سکه و یک ظرف عتیقه متعلق به قرون اولیه دوران اسلامی از سوداگران تاریخی در این شهرستان خبر داد.

 شهرام شریفی از کشف تعدادی اشیا عتیقه در دماوند خبر داد و اظهار داشت: با هوشمندی عوامل نیروی انتظامی دماوند، تعدادی اشیا عتیقه از سوداگران مواریث تاریخی و فرهنگی کشور کشف شده است.

شریفی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد ظرف سنگی نفیس مکشوفه متعلق به نیمه دوم هزاره اول قبل از میلاد مسیح و تعداد ۵ سکه نقره متعلق به قرون اولیه دوران اسلامی است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری دماوند در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان دماوند علی الخصوص رئیس و پرسنل محترم کلانتری ١٢ گیلاوند، از عموم مردم محترم شهرستان درخواست داشته در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را به اداره میراث فرهنگی، دستگاه‌های امنیتی انتظامی و یا از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *