پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

FILE - In this Feb. 1, 2021 file photo, emissions from a coal-fired power plant are silhouetted against the setting sun in Independence, Mo. President Joe Biden is convening a coalition of the willing, the unwilling, the desperate-for-help and the avid-for-money for a two-day summit aimed at rallying the world’s worst polluters to do more to slow climate change. Biden’s first task when his virtual summit opens Thursday is to convince the world that the United States is both willing and able isn’t just willing to meet an ambitious new emissions-cutting pledge, but also able. (AP Photo/Charlie Riedel, File)

کشورهای ثروتمند جهانی عامل اصلی بحران های آب و هوایی

ایالات متحده، نروژ، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات متحده عربی به عنوان کشورهای ثروتمند جهان بیشترین تاثیر را بر بحران های آب و هوایی جهانی طی سال های گذشته داشته اند. این در حالی است که کشورهای فقیر جهان به دلیل اقدامات اقتصادی اندک نقش چندانی در ایجاد این بحران جهانی نداشته اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،ایالات متحده، نروژ، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات متحده عربی به عنوان کشورهای ثروتمند جهان با فعالیت هایی که در راستای تولید سوخت فسیلی انجام می دهند، بیشترین تاثیر را بر بحران های آب و هوایی در جهان گذاشته اند.

بر این اساس پیش بینی شده که این کشورها برای کنترل بحران آب و هوایی باید بتوانند تا سال ۲۰۳۴ تولید نفت و گاز خود را به صفر برسانند.

در مرحله بعدی توصیه شده است که کشورهای دیگری مانند عربستان سعودی، کویت و قزاقستان که درآمد بالای ۲۸ هزار دلار دارند،باید تا سال ۲۰۳۹ به تولیدات نفت و گاز خود در جهان پایان دهند.

گروه بعدی کشورها شامل چین، برزیل و مکزیک هستند که باید تا سال ۲۰۴۳ به تولید خود پایان دهند و در نهایت هم  اندونزی، ایران و مصر هستند که باید تا سال ۲۰۴۵ به تولیدات انرژی های فسیلی خود پایان دهند.

این در حالی است که کشورهای فقیر در جهان، نقش بسیار اندکی در تولید گازهای گلخانه ای داشته و در مقابل به دلیل وابستگی شدید به سوخت های فسیلی نمی توانند آنها را از اقتصاد خود حذف کنند.

با این حال نتایج تحقیقات نشان می دهد، حذف این دسته از سوخت ها برای کشورهای ثروتمند تاثیر خاصی بر وضعیت اقتصادی آنها ایجاد نخواهد کرد در عین حال می تواند بحران های آب و هوایی را تا حد زیادی تقلیل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *