ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

Vue générale des grottes et du bas-relief de Taq-e Bostan

کمبود اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه گفت کرمانشاه با اینکه یک استان پر پتانسیل در حوزه گردشگری است اما میزان اقامتگاه های این استان پاسخگوی همه گردشگران نیست.

به گزارش توریسم اینترنشنال ،یاور عبیری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره فعالیت ۴۸ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان، اظهار کرد: باتوجه به پتانسیل های بسیار بالایی که در حوزه گردشگری در کرمانشاه وجود دارد، ۴۸ اقامتگاه بوم گردی تعداد کمی است.

وی با بیان اینکه توزیع اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان یکسان نبوده، افزود: متاسفانه در برخی از شهرستانهای استان همچون اسلام آبادغرب، قصرشیرین، گیلانغرب، هرسین و سرپلذهاب یا اصلا اقامتگاه بوم گردی نداریم و یا اگر هست، بیشتر از یکی دو مورد نیست.

نائب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان کرمانشاه عمده تمرکز اقامتگاه های بوم گردی استان را  در منطقه اورامانات دانست و افزود: در شهرستان صحنه بویژه در منطقه کندوله هم چند اقامتگاه بوم‌گردی داریم.

وی در خصوص وضعیت کیفی اقامتگاه‌های بوم گردی استان هم گفت: از نظر کیفی وضعیت متوسطی داریم، با این وجود طبق یک برنامه کشوری احتمالا پس از ایام عید نوروز درجه بندی و ارزیابی اقامتگاه های بوم گردی انجام شود که این مسئله می‌تواند کیفیت آنها را بالا ببرد.

عبیری در ادامه در رابطه با نرخ گذاری خدمات اقامتگاه های بوم گردی هم گفت: در حال حاضر قیمت اقامت در اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه بسیار پابین است، بگونه ای که به اندازه یک سوم قیمت اقامتگاه های بوم گردی مرکز کشور است که امیدواریم با درجه بندی آنها شاهد افزایش قیمت این مراکز اقامتی درسطح استان باشیم.

رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران در ادامه یکی از مشکلات اصلی در بحث اقامتگاه های بوم گردی را عدم آموزش افراد شاغل در این مراکز اقامتی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد شاغل در این مراکز اقامتی یا آموزش ندیده اند و یا اینکه پس از راه اندازی اقامتگاه شروع به دیدن  دوره های آموزشی می‌کنند که درحال پیگیری هستیم تا پیش از آنکه اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شود، شاغلین در آن دوره آموزشی ببینند.

وی انجام بازاریابی، چگونگی استفاده و فعالیت در فضای مجازی، شرکت در نمایشگاه های مختلف و … را از جمله این آموزش ها عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه باتوجه به ظرفیت های گردشگری کرمانشاه تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان باید افزایش پیدا کند، افزود: در دهه فجر امسال یک اقامتگاه بوم گردی در روستای “بِنچله” شهرستان روانسر در مساحت حدود ۱۲۰۰ متر مربع افتتاح شد.

عبیری با بیان اینکه این اقامتگاه بوم گردی در موقعیتی بین شهرستان های جوانرود و روانسر و نزدیک به غار قوری قلعه واقع شده، عنوان کرد: در این اقامتگاه بوم گردی، موزه‌ای شخصی راه اندازی شده که در آن ۱۳۰ نوع دست بافته مناطق کردنشین به نمایش گذاشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *