ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

کیفیت و استاندارد های مراکز گردشگری گلستان در حال ارزیابی است

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی گلستان اعلام کرد: گواهی استاندارد ۲۳ واحد گردشگری تمدید شد و وضعیت سایر مراکز گردشگری استان در حال پیگیری است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، محمد جواد ساوری صبح امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه در گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه این واحدها شامل واحدهای اقامتی و پذیرایی بوده است، اظهار کرد: صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری طبق ماده ۱۱ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و بر اساس بخشنامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای درجه‌بندی این تأسیسات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استانداردسازی به‌منظور ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات توسط تأسیسات گردشگری در سطح استان و افزایش رفاه مسافران انجام می‌شود، افزود: در این راستا کارشناسان برای تطبیق شرایط تأسیسات گردشگری با استانداردهای تعیین‌شده اقدام می‌کنند و واحدهای خدمات دهنده گردشگری ازجمله هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی و بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در صورت انطباق تأسیسات گردشگری با شاخص‌های تعیین‌شده، واحدهای مذکور به کمیته درجه‌بندی معرفی می‌شوند.
ساوری با تاکید بر اینکه از ابتدای طرح استانداردسازی واحدهای گردشگری در سال ۱۳۹۴ تاکنون ۶۹ واحد گواهی استانداردسازی دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ۲۳ مورد از این موارد شامل صدور ۱۰ گواهی و تمدید ۱۳ گواهی در سال جاری اجرایی شده و تعداد ۴۷ مورد پرونده در چرخه ارزیابی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، استان گلستان که به رنگین کمان اقوام و سرزمین فرصت های گردشگری با هفت اقلیم مختلف مشهور است در تلاش است تا با متبلور کردن ظرفیت های گردشگری خود، وضعیت این استان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *