پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳

۵ مورد از بهترین اماکن دیدنی برای تور ایتالیا

تور ایتالیا به واسطه وجود اماکن بکر طبیعی در کنار جاذبه‌های دیدنی آن، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اروپا است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال،اگر قصد یک سفر گردشگری خارجی را دارید، تور ایتالیا گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. جالب است بدانید که این کشور، عنوان پنجمین مقصد با بیشترین توریسم (۶۴٫۵ میلیون مطابق با آمار سال ۲۰۱۹) را دارد. در این مقاله می خواهیم با معرفی بیشتر این تور و پیش نیازهای آن، به بررسی پنج مقصد جذاب دیدنی در سفر به ایتالیا بپردازیم.

پیش نیازهای سفر و تور ایتالیا چیست؟

اگر قصد تجربه یک سفر تفریحی با شرکت در تور ایتالیا را دارید، باید یکسری پیش نیازها و مدارک لازم برای انجام این کار را فراهم کنید. از جمله می‌توان گفت:

  • عکس: دو قطعه عکس ۴٫۵ در ۳٫۵.
  • مدارک هویتی: از جمله این مدارک باید به شناسنامه اشاره کرد.
  • ارائه مدارک لازم برای تمکن مالی
  • محل اقامت: همچنین لازم است از قبل محل اقامت را رزرو کرده باشید.
  • ویزا: برای شرکت در تور ایتالیا لازم است از ویزای گردشگری استفاده کنید.
  • بیمه مسافرتی: این بیمه باید برای پوشش هزینه‌های درمانی تا سقف ۳۰ هزار یورو در نظر گرفته شود.
  • بلیط برگشت: ممکن است این مدرک نیز از شما برای اطمینان از برگشت تان بعد از ورود به ایتالیا خواسته شود.
  • پاسپورت معتبر: پیش نیاز دریافت هرگونه ویزا اعم از ویزای توریستی ایتالیا، داشتن پاسپورت معتبر است که حداقل باید بیش از ۹۰ روز اعتبار داشته باشد.
  • وقت سفارت ایتالیا: برای اخذ ویزای این کشور، لازم است حتما برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید. شما می‌توانید برای کاهش ریجکتی ویزا و فراهم کردن تمام مدارک، از خدمات مشاوران این حوزه استفاده کنید.

ویزای توریستی ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا یکی از پیش نیازهای سفر به این کشور است که همه گردشگران باید آن را تهیه کنید. مهم‌ترین آیتم برای دریافت این نوع ویزا، گردش حساب و تمکن مالی شما است که بهتر است حتما بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای هر فرد در نظر گرفته شود. این نوع مجوز ورود امکان اقامت تا ۹۰ روز در بازه زمانی ۶ ماه را به شما خواهد داد. همچنین لازم است بدانید یکی از مهم‌ترین دلایل ردی درخواست این نوع ویزا، عدم اطمینان آفیسر ویزا از بازگشت متقاضیان است. شما می‌توانید با ارائه مدارک شغلی و وابستگی خانوادگی خود به کشور مبدا، ارائه هدف دقیق از سفر به ایتالیا و مدت زمان اقامت، ریسک این واقعه را کاهش دهید.

 

آشنایی با پیش نیازهای تور ایتالیا

 

چرا تور ایتالیا را انتخاب کنیم؟

تور ایتالیا، یکی از بهترین انتخاب ها برای گردشگری خارج از کشور است که به‌عنوان یک مقصد توریسم چندوجهی شناخته می‌شود. از مناطق بکر طبیعی آن گرفته تا تاریخ و بناهای به‌جای مانده قدیمی، فرهنگ بالا و امکانات مناسب برای پذیرش توریست، همگی از مواردی هستند که شما را به شرکت در تور ایتالیا وادار می‌کنند. برخی از دلایلی که می‌تواند شما را به شرکت در تور ایتالیا وا دارد، عبارت‌اند از:

  • شهرهای معروف: کشور ایتالیا، میزبان شهرهای گردشگر پذیر بسیاری است که در شمال تا جنوب این کشور وجود دارند. از رم با قدمت ۲۷۶۹ ساله گرفته تا شهرهای معروف دیگر از جمله فلورانس، ونیز، میلان، امالفی، ناپل، پیزا و غیره که هرکدام جاهای دیدنی خاص خود را دارند.
  • مهد هنری: ایتالیا تاکنون هنرمندان، معماران و افراد نابغه بسیار زیادی را تربیت کرده است. اگر به این واقعیت شک دارید، کافی است در سفرهای خود به میراث غنی به‌جای مانده از این افراد در ایتالیا سری بزنید. از جمله می‌توان به گالری های Uffizi و Borghese در فلورانس و رم، کلیسای سیستین در واتیکان و موارد بسیاری دیگر در این بخش اشاره کرد.
  • مناظر بکر و جذاب: علاوه بر غنی بودن جاذبه های تاریخی و هنری این کشور، تور ایتالیا یکی از زیباترین جاهای طبیعی دیدنی در جهان است. شما می‌توانید از قله های پوشیده از برف آلپ، باغ‌های پرتقال سیسیل و توسکانی و غیره در این کشور دیدن کنید.

آشنایی با بهترین اماکن دیدنی در تور ایتالیا

۵ تا از بهترین اماکن دیدنی در تور ایتالیا

حال می خواهیم به معرفی ۵ تا از بهترین اماکن دیدنی در تور ایتالیا بپردازیم که به شرح زیر هستند:

۱. کولوسئوم | Colosseum: بدون شک یکی از جاذبه های دیدنی رم که نمادی از این شهر است، کولوسئوم نام دارد. سابقه این بنای تاریخی معروف، به سال ۸۰ بعد از میلاد برمی گردد و در دوره امپراتوری وسپاسیان ساخته شده است. این بنا ۴ طبقه دارد که در گذشته از آن برای برگزاری رقابت ها در روم باستان استفاده می شده است.

۲. کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره | Duomo Santa Maria del Fiore: اگر قصد سفر به شهر فلورانس را دارید، که یکی از مقاصد اصلی تور ایتالیا است، این جاذبه دیدنی را از دست ندهید. این کلیسا، یک نمونه زیبا از معماری گوتیک است که در سال ۱۲۹۶ ساخته شده است. علاوه بر ظاهر جذاب بیرونی، بخش های داخلی آن نیز بسیار دیدنی هستند. به‌طور قطع می‌توانید از شاهکارهای نقاشی و جزئیات مجسمه ها و دیواره های آن لذت ببرید.

۳. کانال بزرگ ونیز ایتالیا: حتما شما هم نامی از کانال ونیز را شنیده اید. این مکان، یک آبراه اصلی و بزرگ در ایتالیا بوده که از میان شهری به همین نام گذشته است. به همین خاطر منظره منحصربه‌فردی از خشکی و آب ایجاد کرده است که می‌توانید با قایق از آن عبور کرده و از این گذرگاه و معماری خانه های اطراف آن لذت ببرید.

۴. برج کج پیزا: اگر کمی در مورد تور ایتالیا جست‌و‌جو کرده باشید، حتما با تصاویری برخورده اید که در آن گردشگران از یک برج کج عکس های جالبی گرفته‌اند. این جاذبه تاریخی در شهر پیزا ناحیه توسکانی این کشور قرار دارد و قدمت آن به ۸۵۰ سال قبل باز می گردد. برج پیزا به‌دلیل انحراف آن در راستای عمودی و معماری بیرونی آن معروف شده است. شما می‌توانید در کنار این ناقوس، از مجموعه آن شامل کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا، تعمیدگاه و قبرستان Campo Santo نیز دیدن کنید.

۵. موزه های واتیکان: واتیکان یک دولت شهری مستقل در داخل شهر رم است که بدون دیدن موزه ها، کلیساها و جاذبه های دیدنی آن، تور ایتالیا ناقص خواهد ماند. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه، جاذبه های دیدنی این بخش از شهر رم را بیان کنیم، باید به کلیسای بزرگ سنت پیتر با مقبره سنت پیتر، میدان سنت پیت، کلیسای سیستین و نیز موزه ها و کاخ واتیکان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

باستان شناسان ایتالیایی،طی کاوش های خود در چند روز اخیر موفق به کشف یک تندیس ۲۵۰۰ ساله شدند

کشف یک کارخانه شراب‌سازی متعلق به دوران روم باستان در نزدیکی پایتخت ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *