ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

راهنمای کامل حمل و نقل عمومی وان ترکیه در سال ۱۴۰۲

شهر وان در شرق ترکیه قرار دارد و به دلیل تاریخ غنی خود یکی از مقاصد گردشگری مهم ترکیه یه شمار می رود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،وان شهری نسبتاً کوچک است و وسایل حمل و نقل عمومی وان شامل اتوبوس، مینی بوس (دولموش) و تاکسی است که قیمت آن ها به شرح زیر است:

  • مینی بوس ۱.۵ لیر
  • اتوبوس ۱.۵ لیر
  • تاکسی (مسیرهای مستقیم و کوتاه) ۱۰ لیر
  • تاکسی (مسافت طولانی در هر کیلومتر) ۳ لیر

برای بازدید از جاذبه های توریستی مرکز شهر وان مانند قلعه وان یا موزه وان، می توانید پیاده روی کنید، اما برای مکان هایی مانند جزیره آکدامار، باید از حمل و نقل عمومی وان استفاده کنید بروید.

 

حمل و نقل عمومی وان با اتوبوس و دولموش

اتوبوس ها هم در حمل و نقل عمومی وان نقش مهمی را ایفا می کنند و هم چندین بار در روز به آنکارا، استانبول و سایر شهرهای بزرگ ترکیه تردد دارند. برای اطلاع از برنامه حرکت اتوبوس ها می توانید به این سایت مراجعه کنید. البته سایت طبیعتا به زبان ترکی است. دولموش یا مینی بوس هم به طور منظم از مرکز شهر وان به تاتونان می رود و مسافت ۱۰۰ کیلومتر را در ۲ ساعت طی می کند.

وان  به بیش از ۳۹ شهر ترکیه مانند بورسا، استانبول، آنکارا و بسیاری دیگر از اتوبوس های بین شهری دسترسی دارد. این شهر یک مقصد تعطیلات محبوب و یکی از پربازدیدترین مکان ها در ترکیه است. شهر وان نه تنها از نظر حمل و نقل با اتوبوس، بلکه با توجه به مجاورت با فرودگاه، یک مرکز حمل و نقل بسیار مهم است.

اگر قصد خروج از شهر با اتوبوس را دارید، ترمینال اتوبوس تقریباً در ۲.۹ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد که تقریباً ۹ دقیقه با آن فاصله دارد. امکانات ترمینال اتوبوس عبارتند از: توالت، کافی‌بار، فست فود و پارکینگ.

برای رسیدن به مکان هایی مانند جزیره آکدامار، باید سوار یک مینی ون یا اتوبوس یا به قول خود ترک ها دولموش شوید. اگر به این زبان صحبت نکنید، ممکن است کارتان کمی سخت شود، اما بدون شک با ترکیبی از ارائه اطلاعات و نقشه ها و نام مقصد مشکلی با حمل و نقل عمومی وان نخواهید داشت.

حمل و نقل عمومی وان با اتوبوس و دولموش

نقش تاکسی در حمل و نقل عمومی وان

استفاده از وان و به طور کلی در ترکیه به دلیل گرانی بنزین همیشه هزینه بالایی دارد. با این وجود، بسیاری از افراد به دلیل سهولت و سرعت بیشتر، استفاده از تاکسی به عنوان حمل و نقل عمومی وان را ترجیح می دهند.

تاکسی ‌ها معمولاً متری هستند و نقش مهمی در حمل ‌و نقل عمومی وان دارند.  پس اگر با هزینه بالای تاکسی ها در ترکیه مشکلی ندارید، این وسایل نقلیه بهترین گزینه شما در سیستم حمل و نقل وان خواهند بود. در غیر این صورت، اتوبوس و دلموش بهترین گزینه خواهند بود.

راحت ‌ترین راه برای رفت و آمد در وان، ترکیه قطعا تاکسی یا خودروی اجاره ای است. می‌توانید مستقیماً از فرودگاه وان با قیمت حدود ۴۰ دلار در روز یک ماشین اجاره کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا در اوقات فراغت خودتان تمامی جاذبه ‌های شهر وان را کشف کنید.

نقش تاکسی در حمل و نقل عمومی وان - الی گشت

حمل و نقل عومی وان با کشتی

اگر می خواهید از طریق آب سفر کنید، خوب است بدانید که سیستم حمل و نقل وان شامل کشتی های مسافربری و باری است که روزانه چندین بار بین وان و تاتوان تردد می کنند. این کشتی های بسیار بزرگ در دریاچه وان سیستم حمل و نقل عمومی وان را از هر نظر تکمیل کرده اند.

ایستگاه قطار وان

قطار یکی دیگر از روش های حمل و نقل در وان است و برای کسانی مناسب است که می خواهند از وان به دیگر شهرهای ترکیه بروند. ایستگاه اصلی وان در حومه غربی شهر و نزدیک دریاچه وان قرار دارد و قطارها هر هفته به آنکارا می روند.

ایستگاه قطار وان - الی گشت

فرودگاه وان

فرودگاه فرید ملن وان تقریباً ۷ کیلومتر یا حدود ۱۴ دقیقه خارج از شهر قرار دارد. البته در وان، بلیط هواپیما به طور قابل توجهی گران تر از بلیط اتوبوس و قطار است.

فرودگاه وان - الی گشت

وان یکی از جذاب ترین شهرهای منطقه شرقی ترکیه و نزدیک به ایران است و سالانه گردشگران ایرانی زیادی برای تفریح و خرید از این شهر دیدن می کنند. حمل و نقل عمومی وان مانند سایر مناطق ترکیه وضعیت خوبی دارد و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی در سطح شهر و بین شهرهای مختلف تردد کنند.

البته از آنجایی که وان شهر کوچکی است، نباید به دنبال پیدا کردن ایستگاه مترو در وان باشید. در عوض، اتوبوس ‌ها، مینی‌بوس ‌ها و تاکسی ‌ها در سیستم حمل‌ و نقل عمومی وان نقش اساسی را ایفا می کنند. همچنین می توانید با استفاده از راه آهن، هواپیما یا کشتی به این شهر یا سایر نقاط ترکیه سفر کنید.

بیشتر بخوانید:

وسایل ممنوعه در فرودگاه استانبول

قیمت تور استانبول فروردین ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *