ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

سیل سفر به قطر از ایران در ایام برگزاری جام جهانی

پیش بینی های انجام گرفته در رابطه با سفر ایرانیان به قطر در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال، از سفر ۵۰۰ هزار نفر ایرانی به این کشور برای تماشای بازی ها و افزایش پروازهای میان دو کشور به ۲۰۰ پرواز در روز حکایت دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، به قطر زمینه همکاری چندجانبه میان دو کشور را ایجاد کرد. بعد از این سفر، رئیس جمهور کشورمان دستور ویژه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری، اقتصادی و تجاری جام جهانی قطر را صادر کرد.

همچنین در گفت‌و‌گو میان رئیس جمهور و مقامات قطری، برای سفر وزیر حمل‌ونقل قطر به ایران برنامه‌ریزی شد تا همکاری دو کشور برای انتقال بار و مسافر در زمان جام جهانی عملیاتی شود. به همین منظور روز گذشته رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و جاسم بن سیف السلیطی، وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قطر در جزیره کیش با هم دیدار کردند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تعداد زیادی از هواداران فوتبال را به این منطقه وارد می‌کند. برگزارکنندگان جام جهانی پیش‌بینی کرده‌اند که حدود یک و نیم میلیون نفر برای دیدن جام جهانی وارد قطر خواهند شد.با توجه به نزدیکی دو کشور ایران و قطر و وجود مرز مشترک، برگزاری جام جهانی فرصتی برای ایران است تا از این رویداد ورزشی بهره اقتصادی ببرد. از طرف دیگر، با توجه به کوچک بودن کشور قطر، این کشور نیز تمایل دارد ایران برای برگزاری جام جهانی با قطر همکاری کند.

پشتیبانی ایران از برگزاری جام جهانی قطر از جمله شامل راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران است.به گفته وزیر راه و شهر سازی پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار نفر از ایران برای تماشای بازی‌های جام جهانی به قطر سفر کنند. در این راستا، جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از قطر در برگزاری جام جهانی عنوان شده است.

در حال حاضر روزانه ۷۲پرواز شامل ۳۶پرواز از ایران و ۳۶پرواز از قطر میان دو کشور برقرار است.با این حال اینطور برنامه ریزی شده است که پروازهای میان ایران و قطر به ۲۰۰پرواز در روز برسد و از هر کشور ۱۰۰پرواز انجام شود.

گفتنی است، فرودگاه های بین‌المللی هرمزگان، تهران، مشهد، بوشهر، اصفهان، شیراز، خوزستان و جزیره کیش امکان پرواز و افزایش تعداد پروازها به قطر را دارند.

بیشتر بخوانید:

هزینه بلیط جام جهانی قطر برای ایرانی چقدر است؟

فرصت بزرگ جام جهانی قطر برای سه منطقه توریستی در جنوب ایران

هم گروهی ایران با انگلیس و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *