ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال تبریز

آمادگی شهرداری تبریز برای استقبال از گردشگران تابستانی

شهردار تبریزبا اشاره به آغاز فصل تابستان و سفرهای تابستانی از اقدامات این شهر برای استقبال از گردشگران خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ یعقوب هوشیار در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تعیین تکلیف دو موضوع مهم در هفته گذشته اظهار داشت: اولین موضوع میدان تیر بود که دو دهه بلاتکلیف مانده بود و دیگری بحث هتل پنج ستاره در خاوران است که با نظر مساعد استاندار مقرر شد کار احداث آن شروع شود.

وی با قدردانی از معاونت خدمات شهری در رابطه با خدماتی که در راستای نگهداشت شهری به صورت ضربتی انجام شده، افزود: از سازمان عمران شهرداری نیز به خاطر جدیت در بحث تولید آسفالت قدردانی می‌کنم.

شهردار تبریز گفت: دومین طرح، طرح تثبیت وضعیت خدمات شهری در مناطق است که ۱۰ محور دارد و از اول تیر به مدت سه ماه اجرایی می‌شود.

هوشیار ادامه داد: برای اقداماتی که در رابطه با بحث استقبال از میهمانان و گردشگران تابستانی داریم، ۳۳محوز تعیین شده است که اجرا می‌شود.

وی تشریح کرد: تاکسی “از من بپرس”، اتوبوس تبریزگردی، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، رسیدگی به وضعیت پارک‌ها از لحاظ اسکان، نورپردازی تقاطع‌های غیرهمسطح، تنطیف شهری، استقرار واحدهای اطلاع‌رسانی در فرودگاه و راه‌آهن، رسیدگی به وضعیت آبنماها، آمادگی مراکز تاریخی و تفریحی هم چون ائل گلی، مقبره‌الشعرا، کارواش‌های رایگان، آماده‌سازی پارک‌ها، پاکسازی روزانه پارک‌ها، رسیدگی به وسایل بازی پارک‌ها، راه‌انداز جنگ‌های شادی، موسیقی زنده محلی، جشنواره‌های محلی و فصاهای محلی، جشنواره‌های بازی‌های محلی و راه‌اندازی اتوبوس‌های شادی و فضاسازی و زیباسازی شهر، مواردی هستند در راستای زیباسازی و استقبال از میهمانان تابستانی ابلاغ شده است.

وی ابراز کرد: امیدوارم با تثبیت وضعیت خدمات شهری در سه ماه آینده وضعیت شهر را که گاهاً با دیگر شهرها مقایسه می‌شود، بهبود ببخشیم.

شهردار تبریز یادآور شد: در دوره جدید مدیریت شهری ما ۱۴۰۰ میلیاردتومان بدهی پرداخت کرده‌ایم.

وی گفت: با تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی، وضعیت فعلی و مسیر آینده پروژه قطار شهری تبریز تا چند روز آینده مشخص و اعلام می‌شود.

وی افزود: طبق ابلاغ شورای اسلامی شهر تبریز، ما در روزهای گذشته شورای سازمان حمل و نقل ریلی را تشکیل دادیم و تغییراتی مدیریتی در سازمان به وجود آمد.

هوشیار ادامه داد: آقای وحیدکیا با رویکردی جدید به عنوان سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز منصوب شد و یک هفته مهلت داده شده تا آخرین وضعیت قطار شهری را گزارش کند.

وی اعلام کرد: با احصای مشکلات و بررسی راهکارها، می‌توانیم ضمن برآورد هزینه‌ها، زمان دقیق تکمیل خط یک قطار شهری تبریز را تعیین کنیم.

 وی اضافه کرد: امیدواریم با پیشبرد مسائل و موضوعات فنی بتوانیم خط یک را تا پایان امسال به طور کامل به بهره برداری برسانیم و در کنار آن مطالعات خط دو را نیز پیش ببریم.

بیشتر بخوانید:

“درخت بشیر صلح” در راه سازمان ملل

افتتاح موزه هنر مکتب تبریز با حضور وزیر میراث فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *