ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

رونق صنعت گردشگری یک ایالتِ آمریکا در بحبوحه پاندمی کرونا

دپارتمان گردشگری ایالت داکوتای جنوبی در آمریکا عنوان کرده است که این ایالت در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار برای ارتقای صنعت گردشگری هزینه کرده است و یکی از معدود ایالت هایی در آمریکا بوده که در زمان همه گیری کرونا، درهای خود را به روی بازدید کنندگان از جاذبه های گردشگری داکوتای جنوبی به صورت کامل باز گذاشته و به جای اجرای محدودیت های کرونایی، سیاست های گردشگری در فضای باز خود را ارتقا داده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، طبق گزارش اداره گردشگری داکوتای جنوبی این ایالت در سال ۲۰۲۱ با هزینه کرد ۱۵ میلیارد دلاری در حوزه گردشگری در فضای باز، توانسته در میزان درآمد به دست آمده حاصل از گردشگری در این سال رکورد خوبی بزند و بیش از ۴.۵ میلیارد دلار نسبت به سال های گذشته سود بیشتری به دست آورد. این رقم در حالی عنوان شده که گرچه به خاطر محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا، میزان بازدید از مکان های گردشگری در کشورهای مختلف تا حد زیادی کاهش پیدا کرد اما این روند در داکوتا کاملا برعکس بوده است.

این موضوع به خاطر آن بود که فرماندار این ایالت از سال ۲۰۲۰ که آغاز همه گیری کرونا بود، عنوان کرد، درهای داکوتای جنوبی برای تجارت و بازدید از جاذبه های توریستی این کشور بدون هیچ گونه محدودیتی به روی همه گردشگران داخلی و خارجی باز است و عینا همین پیام را در سال ۲۰۲۱ نیز تکرار کرد.

کریستی نوم در عین حال، برای مقابله با افزایش آمار مربوط به کرونا در این ایالت سیاست های بسیاری برای گسترش امکانات متنوع در حوزه گردشگری در فضاهای باز اجرایی کرد.

این روند موجب شد تا داکوتای جنوبی در سال ۲۰۲۱ که اوج بحران همه گیری در تمام کشورهای دنیا و به ویژه آمریکا بود، نزدیک به ۱۳.۵ میلیون نفر بازدید کننده داشته باشد و آمار بازدید کنندگان و گردشگران در این سال تنها یک میلیون نفر کمتر از تعداد کلی بازدید کنندگان این شهر در مقایسه با زمانی بوده که اپیدمی کرونا وجود نداشت.

کریستی نوم نزدیک به ۵ میلیون دلار برای گسترش امکانات گردشگری داکوتای جنوبی در زمان همه گیری کرونا هزینه کرد و این اقدام وی موجب بالا رفتن آمار بازدید کنندگان و گردشگران از این ایالت شد. امری که موجب شد درآمد حاصل از گردشگری در این ایالت همچنان نقش پررنگی در اقتصاد این ایالت آمریکا داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *