پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

استان بوشهر میزبان حداقل ۸ میلیون گردشگر و مسافر خواهد شد

استاندار بوشهر در موضع گیری اعلام کرد که این استان در ۴۰ روز آتی میزبان قریب به ۸ میلیون مسافر و گردشگر خواهد بود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جمعیت استان را یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر و با جمعیت مهاجر ۱.۴ میلیون نفر دانست و اظهار داشت: فصل کار در استان بوشهر در عرصه‌های مختلف کشاورزی، تولیدی، ساخت و ساز حداقل ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت استان می‌افزاید و پیش‌بینی می‌شود جمعیت این استان به ۱.۵ میلیون نفر برسد.

وی از ورود گردشگران به استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تا ۴۰ روز آینده حداقل ۸ میلیون گردشگر و مسافر به استان بوشهر وارد می‌شود و با توجه به رفع محدودیت گردشگری در ایام تعطیلات در راستای کاهشی شدن ابتلا به کرونا پیش‌بینی می‌شود روزانه ۲۰۰ هزار نفر وارد استان بوشهر شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه روز گذشته شهرستان گناوه و دیلم پذیرای گردشگران از نقاط مختلف بود افزود: باید تدابیر لازم در ذخیره‌سازی و تأمین کالاهای اساسی در شهرستان‌های گردشگرپذیر استان بوشهر اندیشیده شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه باید نگاه ذخیره‌سازی کالا برای جمعیت ۱.۷ میلیون نفری باشد تأکید کرد: باید در تهیه و تأمین کالا و محصولات مورد نیاز مردم هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

وی تأمین میوه‌ و تره‌بار ویژه ایام نوروز را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: خروج برخی از کالاها از جمله آرد از استان بوشهر ممنوع است و در این راستا لازم است با محتکران، متخلفان اقتصادی و گران‌فروشان برخورد قاطع قانونی شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پس از ایام تعطیلات نوروزی ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود تصریح کرد: باید در تهیه گوشت مرغ از هم اکنون تدابیر لازم از جمله جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شود تا آن زمان مشکلی در تهیه گوشت مرغ ایجاد نشود.

محمدی‌زاده باتأکید بر تسریع توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه‌های مورد نظر خاطر نشان کرد: کالاها و محصولاتی که مردم بیشتر نیاز دارند باید در توزیع آن اقدام عاجل شود.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی ذخیره کالا اساسی در استان بوشهر انجام شده است اظهار داشت: مسئول مدیریت تنظیم و عرضه کالا در بازار شامل ذخیره‌سازی، توزیع و جبران کمبود کالا بر عهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت نظارت بر بازار شامل نظارت، بازرسی، برخورد با متخلفان و محتکران بر عهده مدیرکل تعزیرات حکومتی استان است.

استاندار بوشهر شهرداری‌ها را مسئول راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار و تعیین قیمت و نظارت بر نرخ محصولات این بازارچه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: باید در  را‌ه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار بوشهر تسریع شود و تعزیرات حکومتی استان بدون اغماض با متخلفان برخورد قاطع و به پرونده‌های موجود سریعاً رسیدگی و حکم صادر کند.

برای بیش از ۱۰ هزار پرونده تخلف اقتصادی رأی صادر شده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر نیز از تسریع رسیدگی به پرونده‌های تخلف اقتصادی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرونده تخلف اقتصادی در همه بخش‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته و رأی آنها صادر شده است.

رضا سعیدی با بیان اینکه‌ از هر ۲۰۰ پرونده برای ۱۹۰ پرونده آن رأی صادر شده است افزود: در رسیدگی به پرونده اموال تملیکی ۳۴۴ پرونده برای فروش رأی صادر شده است.

قیمت بلیط اتوبوس نسبت به سال قبل افزایش نداشته و بر اساس نرخ قبل است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از فروش بلیط اتوبوس برای مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: قیمت بلیط‌ها نسبت به سال قبل افزایش نداشته و بر اساس نرخ قبل است.

حمید رضا علم از آغاز پیش فروش ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای نوروز خبر داد و تصریح کرد: مجتمع‌های خدمات رفاهی در صورت عدم خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران، مورد جریمه و تعزیری از جمله حذف سهمیه سوخت می‌شوند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *