ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

استقبال کرمانشاه از گردشگران نوروز ۱۴۰۱

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برای میزبانی از گردشگران نوروز ۱۴۰۱ اعلام آمادگی کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در ایام نوروز به مسافران، گفت: کرمانشاه آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است.

جبار گوهری اظهار کرد: به منظور توسعه گردشگری تسهیلاتی برای افراد متقاضی که علاقه به فعالیت در این حوزه دارند در نظر گرفته شده است که با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای افراد متقاضی ۳۰ درصد آورده و ۷۰ درصد تسهیلات قابل پرداخت است که برای اقامتگاه‌های سنتی، منازل نیازمند به مرمت، احیا و نوسازی و بوم‌گردی‌هایی که در بافت روستاها قرار دارند با ارائه طرح توجیهی طبق تسهیلات مصوب شده می‌توانند اعتبار و تسهیلات مورد نیاز خود را پس از تأیید نهایی از بانک‌های عامل دریافت کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه مبلغ ۱۹ میلیارد تومان درخواست اعتبار برای تأسیسات داشت که وزارت میراث فرهنگی کشور ۹ میلیارد تومان را تأمین کرد و مابقی آن به دلایلی در شعبه بانک باقی مانده است.

گوهری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از مشاغل کم هزینه نسبت به سایر مشاغل است، بیان کرد: صنعت گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های اشتغال‌زا می‌تواند سریع‌ترین روش برای اشتغالزایی باشد که با توجه به تأسیس شغل‌های گردشگری برای ساخت و ساز هزینه کمتری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: رشته‌ها و عناوین متفاوتی در حوزه گردشگری برای بکارگیری و جذب بالای جوانانی که دانش آموخته این رشته‌ها هستند وجود دارد که به عنوان مثال در بخش‌های راهنمایان گردشگری با پشت سر گذاشتن دوره‌هایی که اداره میراث فرهنگی برای علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان برگزار می‌کند می‌توانند پس از قبولی در آزمون به عنوان راهنمایان گردشگری در دفتر خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری مشغول به کار شوند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر در نظر گرفتن تسهیلات برای ساخت و ساز و تأسیسات گردشگری به افراد متقاضی، خاطر نشان کرد: زمینه‌های شغلی برای جوانان علاقمند و دانش‌آموخته در حوزه گردشگری و صنایع دستی فراهم است.

گوهری در خصوص برنامه‌های ایام نوروز، عنوان کرد: برای ایام نوروز تبلیغات جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه طبق سنوات قبل به صورت چاپ بروشور، کتابچه‌ها، نقشه‌های گردشگری انجام می‌شود اما نحوه جدید تبلیغاتی که برای معرفی جاذبه‌های گردشگری به ویژه مناطق اورامانات که طی یک سال گذشته ثبت جهانی شده در نظر داریم که فضای تبلیغات را به سمت فضای مجازی و تولید محتوا رسانه‌ای سوق دهیم.

وی به اقدامات انجام شده برای تبلیغات رسانه‌ای در استان کرمانشاه اشاره کرد، و گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری از طریق ساخت فیلم و کلیپ‌هایی که پتانسیل‌های گردشگری مانند میراث فرهنگی در حوزه‌های صنایع دستی، گردشگری و آثار طبیعی نشان می‌دهد به زبان‌های ایتالیایی، انگلیسی و فارسی طریق شبکه‌های رسانه‌ای و مجازی انجام می‌شود و همچنین با طراحی کدهایی که بر روی نقشه‌ها و بروشورها تعبیه شده است می‌توان با اسکن کردن آن نرم افزار مربوطه را بارگذاری کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: تاکنون محدودیت خاصی برای گردشگر پذیری در ایام عید ابلاغ نشده است که با توجه به فعالیت‌های گردشگری ۶ شهر قرمز در کشور مسافرت در ایام نوروز ممنوعیتی ندارد.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم از طریق تیم‌های اداره کل میراث فرهنگی در حال بررسی و بازدید است و طبق مکاتباتی که با مراکز گردشگری انجام شده است آمادگی لازم برای پذیرش مهمان‌ها فراهم است.

گوهری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر یازده مرکز گردشگری استانداردسازی شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۷ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان، ۱۹ مهمان‌پذیر، ۴۶ مرکز بوم‌گردی، ۱۶ مجتمع گردشگری، ۳۱ مرکز پذیرایی بین راهی، ۶ سفره خانه سنتی، ۸۳ دفتر خدمات مسافرتی و ۱۸۵ نفر راهنمای گردشگری در استان کرمانشاه فعالیت و آمادگی پذیرایی از گردشگران در ایام تعطیلات نوروز را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *