پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

افتتاح ۶ اقامتگاه بومگردی در گلستان

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از افتتاح ۶ اقامتگاه بومگردی در این استان در دهه فجر با سرمایه گذاری ۱۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ رحمان فرمانی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۲۴ پروژه به مبلغ چهار هزار و ۹۴۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال طی دهه فجر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گلستان افتتاح شده و برای ۷۵۱ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان بیان کرد: این پروژه ها شامل کارگاه تخصصی صنایع‌دستی، فروشگاه هنرهای سنتی، خانه صنایع‌دستی، اقامتگاه بوم‌گردی، سفره خانه سنتی، بناهای تاریخی با کاربری گردشگری، مزرعه گردشگری، مجتمع گردشگری و شرکت خدمات مسافرتی است.

وی افزود: با افتتاح این پروژه ها ۶۰ اتاق و ۱۸۹ تخت به ظرفیت اقامتی شهرستان‌های استان اضافه می شود.

فرمانی اضافه کرد: همچنین ۶ اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال بیش از ۲۰ نفر را فراهم می‌سازد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: در این مدت ۱۰ پروژه شامل خانه صنایع‌دستی، فروشگاه صنایع‌دستی و کارگاه تخصصی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در استان افتتاح می‌شود.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *