ایلان ماسک صاحب جدید و تمام عیار غول رسانه ای توییتر شد.
به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرعامل تسلا در اعلام قصد خود برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر در اوایل این ماه گفته بود میخواهد توییتر را به «سکوی آزادی بیان در سراسر جهان» تبدیل کند.
اما به نظر میرسد در سالهای اخیر تعداد افرادی که کنترل آزادی بیان را در دست دارند، کاهش یافته است، زیرا میلیاردرها با دارایی های خود صاحب رسانههای اجتماعی میشوند.
البته اکنون با سرمایهگذاری هنگفت ایلان ماسک در توییتر حتی اینگونه خریدهای کلان رسانه ای کمرنگ شدهاند چرا که سایر غول های رسانه های اجتماعی مانند متا و آلفابت، حداقل هنوز شرکتهای عمومی هستند.
خرید پلت فرم اجتماعی توئیتر توسط ایلان ماسک بحثی را در آمریکا در مورد آزادی بیان و نقش این پلتفرم رسانه اجتماعی در تنظیم جریان اطلاعات برانگیخته است.
پیشتر ماسک از سیاست توئیتر در رابطه با برچسب زنی به برخی از پست ها تحت عنوان نفرت انگیز یا اطلاعات نادرست انتقاد کرده بود.
حالا وی این پلتفرم را با مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرده است.
بسیاری از محافظه کاران آمریکایی چشم انداز یک توئیتر با مقررات سخت گیرانه کمتری که مد نظر ایلان ماسک است، تشویق می کنند، در حالی که برخی دیگر عنوان کرده اند این روند به گسترش سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست دامن می زند.