ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

برقراری پروازهای مستقیم از همدان به کیش و مشهد

امکان پرواز مستقیم مسافران از همدان به کیش از اول اسفند ماه سال جاری فراهم می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، استاندار همدان گفت: پرواز مستقیم همدان-کیش از اوائل اسفند و همدان‌-مشهد نیز به زودی با هدف توسعه صنعت گردشگری استان برقرار خواهد شد.

علیرضا قاسمی فرزاد صبح امروزدر جلسه طرح برنامه‌ها و بررسی مشکلات و تنگناهای موجود در صنعت گردشگری استان،از راه‌اندازی پرواز مستقیم همدان-کیش از اوائل اسفند خبر داد و اظهار داشت: با هدف توسعه صنعت گردشگری پرواز همدان‌-مشهد نیز به زودی برقرار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمینه افزایش بهره‌وری فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در حوزه گردشگری استان فراهم شود تصریح کرد توسعه خطوط ریلی همدان، مطالبه جدی مردم استان است.

قاسمی‌فرزاد گفت: با وجود ۲۲ روستای هدف گردشگری در استان، می‌توان در راستای برندسازی استان اقدام‌ کرد.

استاندار همدان توسعه صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و تصریح کردبا حمایت دولت، توسعه و تقویت و زیرساخت‌ها در راستای برندسازی استان و جذب گردشگر به عنوان یک اولویت اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همدان با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر، انواع میراث معنوی و طبیعی و قرارگرفتن در مسیر ارتباطی مهم کشور،گفت: می‌تواند گام بزرگی را با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم در حوزه گردشگری برای دوران پساکرونا بردارد.

مقام ارشد استان ضعف زیرساخت و نبود امکانات رفاهی در راستای جذب گردشگر، مشکل اصلی این صنعت است دانست و اظهار کرد توسعه صنعت گردشگری با استفاده از توان بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر است.

قاسمی  فرزاد گفت: دولت در جایگاه حاکمیتی و نظارتی، زمینه افزایش بهره‌وری فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه را فراهم خواهد کرد.

استاندار همدان با ذکر این نکته که رشد و توسعه استان مستلزم استفاده بهینه از ظرفیت و زیرساخت‌های موجود است. تصریح کرد ظرفیت‌های فرهنگی باید به نحو مطلوب برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

قاسمی فرزاد با توجه به بالابودن هزینه تملک زمین برای ساخت ایستگاه قطار در داخل شهر، این ایستگاه در محدوده بلوار بسیج و پارک علم و فناوری استقرار پیدا می‌کند گفت:گونه ای تلاش کنیم که به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع کرونا، رشد و توسعه‌ صنعت گردشگری متوقف نشود.

استاندار همدان بابیان این اینکه توسعه صنعت گردشگری موجب اشتغال‌زایی می شود گفت: شیوع ویروس کرونا، طی دو سال گذشته، بیشترین آسیب‌ها را به صنعت گردشگری وارد کرده است.که ان شالله با برنامه از ظریفت۲۲ روستای هدف گردشگری در استان همدان با آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های دیدنی استفاده شود واین  امر باید زمینه رونق بوم‌گردی و استفاده از ظرفیت بومی در روستاهای استان رافراهم کند.

قاسمی فرزادهمدان جزو پنج استان برتر کشور در حوزه جاذبه‌های گردشگری است و تصریح کرد غار علیصدر نقطه راهبردی استان است که با جذب سرمایه‌گذار و انجام دوباره پروازها، احیا و به یک برند جهانی برای استان تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *