ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

برگزاری تور گردشگری میرزا کوچک خان در گیلان

تور گردشگری میرزاکوچک خان برای نخستین بار در استان گیلان برگزار می شود. قرار است بازدیدکنندگان این تور  از محل تولد این شخصیت برجسته دینی و ملی در شهر رشت، آثار به جای مانده از نهضت جنگل و محل شهادت میرزا کوچک خان بازدید کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان از اجرای تور گردشگری میرزا کوچک خان برای نخستین بار در استان خبر داد.

 ولی جهانی با اعلام خبر اجرای تور گردشگری میرزا کوچک خان برای نخستین بار در گیلان، گفت: نظر به اهمیت اشاعه فرهنگ ایثار و با توجه به تأکیدات رهبری در تبلیغ فرهنگ‌های ارزشمند دینی اجرای تور بازدید از آثار بجا مانده از نهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به جزئیات اجرای این تور گردشگری اضافه کرد: در این طرح پیش‌بینی شده تا بازدیدکنندگان از محل تولد این شخصیت برجسته دینی و ملی در شهر رشت، آثار به جای مانده از نهضت جنگل و محل شهادت ایشان بازدید کنند.

جهانی افزود: میرزا کوچک خان نقش پررنگی در حفظ استقلال و همچنین بیگانه‌ستیزی و هویت‌بخشی مردم گیلان در طول تاریخ ایفا کرده و نیاز است تا با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نسبت به معرفی شایسته این شخصیت برجسته استان گیلان اقدامات لازم انجام شود.

او با اشاره به آغاز به کار این تور در ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری و برای نخستین بار در گیلان گفت: استان گیلان با توجه به ظرفیت‌های گسترده در حوزه جاذبه‌های گردشگری مذهبی از پتانسیل قابل توجهی برای جذب گردشگران و همچنین معرفی فرهنگ ارزشمند مردم گیلان برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *