ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
صنایع دستی

برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی و فروش صنایع دستی

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از آغاز دوره های آموزشی بازاریابی و فروش صنایع دستی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، عصر امروز در نشست معاونان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ادارات کل اظهار کرد: از تمام اقوام ایرانی در البرز زندگی می‌کنند و همه صنایع‌دستی ایران در البرز به عنوان ایران کوچک وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: البرز از لحاظ حغرافیایی کوچک است ولی از لحاظ فرهنگی و قدمت و جمعیتی بزرگ است. البرز بیش از ۹ هزار سال قدمت دارد که در محوطه های تاریحی چون ازبکی به اثبات رسیده‌ است.

 محمدی با اشاره به اینکه البرز استانی گردشگری است، گفت: البرز علاوه بر ییلاقی بودن کویری چون اشتهارد را دارد. غارهای نمکی و کوه‌های رنگی بین اشتهارد و نظرآباد از جاذبه‌های گردشگری استان است. حتی دمای هوا در مناطق مختلف این استان با فاصله زمانی کم در شهرستان‌های مختلف متفاوت است. بنابراین ظرفیت گردشگری و به تبع آن صنایع دستی در البرز بالاست.

محمدی با اشاره به اینکه امروز صنایع دستی به صورت‌ جدی مورد توجه است، اظهار کرد: صنایع دستی می‌تواند چرخ های اقتصادی کشور را به حرکت در بیاورد. البرز با داشتن ۷۳ رشته صنایع دستی پتانسیل بالایی در این زمینه دارد؛ همچنین برای فروش صنایع‌دستی ظرفیت خوبی در البرز دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادغام گردشگری و صنایع‌دستی را با هدف استفاده از پتانسیل‌های گردشگری برای توسعه صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: میزان فروش صنایع‌دستی در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های البرز خوب است و حتی در شرایط اقتصادی پس از کرونا در نمایشگاه‌های نوروزی شاهد فروش گسترده صنایع دستی بودیم. بعد از آن تقریبا هر دو هفته یکبار یک نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شد.

محمدی افزود: البرز متناسب با پتانسیل های کشاورزی جشنواره های مختلف برداشت میوه برگزار می‌کند که صنایع‌دستی نیز جزو لاینفک این جشنواره‌ها است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه نگاه مردم به صنایع دستی بسیار مثبت است و صنعتگران صنایع دستی البرز به ایجاد صنایع دستی کارکردی روی آورده‌اند، گفت: با توجه به رونق فروش مجازی، باید بازاریابی فروش نیز رونق یابد. در البرز در صدد آغاز پروژه بازاریابی و آموزش فنون بازاریابی برای صنعتگران صنایع‌دستی هستیم که همزمان با آموزش‌های حرفه‌ای صنایع‌دستی فروش و بازاریابی نیز در دستور کار قرار دارد. چنانچه معاونت صنایع در زمینه آموزش بازاریابی هنرمندان گام بردارد بزرگترین کمک به هنرمندان است.

محمدی همچنین اشتغال را ضرورت امروز جامعه عنوان کرد و گفت: صنایع دستی در این زمینه موثر است.امسال ایجاد اشتغال دو برابر سهمیه را متعهد شده ایم و توانسته‌ایم فعالیت خوبی داشته باشیم. سال گذشته در البرز تحقق اشتغال در زمینه صنایع دستی ۱۵۰ درصد بود و از سوی استانداری مورد تشویق قرار گرفت. امسال نیز دو برابر سهمیه را متعهد شده ایم و توانسته‌ایم فعالیت خوبی داشته باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از ایجاد سازوکاری برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار کرد: تمایل بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بیشتر به مشاغل سرمایه محور است و در حوزه صنایع‌دستی هنوز جای کار وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دریافت مهر اصالت بین‌المللی توسط هنرمندان استان البرز

تغییر کاربری ندامتگاه قزلحصار به مرکز رفاهی، تفریحی و گردشکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *