ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

پیوستن ۲۷ دستگاه اجرایی استان مرکزی به ستاد خدمات سفر استان

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی البرز گفت: ۲۷ دستگاه اجرایی به منظور خدمات رسانی مناسب به گردشگران در ایام نوروز به ستاد اجرایی خدمات سفر استان پیوستند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، رحیم خاکی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با تأکید بر ارائه خدمات به مسافران و روزه‌داران در اماکن تاریخی، گردشگری و ایستگاه‌های خدمات‌رسانی با محوریت ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان هماهنگی جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران انجام شود.

وی با اشاره به اینکه معبر جمعیت زیادی از مسافران بودن برای البرز یک امتیاز است که می‌تواند به جذب بیشتر گردشگران به استان کمک کند، افزود: هر یک از شهرستان‌های البرز جاذبه‌های بی نظیر مخصوص خود را دارند که باید با فراهم شدن زیرساخت‌ها برای گردشگران آماده سازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: هماهنگی استانی برای تشکیل کمیته ۳۰-۶۰ با مشارکت جدی ۲۷ دستگاه اجرایی استان به عنوان اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر انجام می‌شود.

خاکی با بیان اینکه علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها جهت ترغیب مسافران به توقف، نقاط حادثه‌خیز نیز احصا می‌شود تا اقدامات مشابه جهت افزایش ایمنی و سلامت هموطنان در دستور کار قرار گیرد، برپایی بازارچه صنایع‌دستی در مبادی ورودی و خروجی کرج و دیگر شهرستان‌های استان و برپایی نوروزگاه در اماکن پرمخاطب و پر بازدید با برنامه‌های متنوع فرهنگی را از جمله اقدامات در ایام نوروز عنوان کرد.

وی برگزاری برنامه پاسداشت میراث ناملموس به مناسبت ثبت سمنوی سادات در کاخ سلیمانیه و برگزاری افطار سنتی به مناسبت تولد امام حسن (ع) در این مکان را از دیگر اقدامات مدنظر دانست و با اشاره به تشکیل تیم‌های تلفیقی برای بازدید و نظارت مستمر از تأسیسات گردشگری استان اظهار کرد: همچنین کمیته نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی البرز برای ایام نوروز تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز مطرح کرد: همچنین برنامه‌هایی همچون درختکاری در روز ۱۵ اسفند ماه، برپایی سفره هفت‌سین در اماکن تاریخی و گردشگری استان البرز با محوریت ماه مبارک رمضان و آئین پاکسازی و آماده‌سازی مکان‌های تاریخی و نیز استقرار راهنمایان گردشگری در سایت‌های تاریخی و فرهنگی استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت معرفی خدمات و جاذبه‌ای گردشگری استان گفت: به کارگیری سیستم‌های نوین فناوری برای ارائه خدمات و اطلاعات به مسافران از جمله QR کد جاذبه‌ها در اماکن تاریخی، گردشگری و ایستگاه‌های خدمات رسانی نوروزی از دیگر اقدامات ضروری در این ایام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز همچنین با تأکید بر ضرورت هماهنگی با انجمن دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری برای برگزاری تورهای یک روزه در ایام نوروز، این مهم را نیازمند برنامه ریزی تورها و آمادگی شهرستان‌ها برای بازدید از جاذبه‌ها دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *