پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

برگزاری نمایشگاه محصولات نمدی در شهرکرد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نمایشگاه محصولات نمدی در غرفه دایمی معرفی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ اسماعیل رمضانی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری از برپایی نمایشگاه محصولات نمدی در استان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه به‌منظور معرفی انواع آثار و تولیدات مرتبط با نمد در استان برپا شده است.

رمضانی افزود: نمایشگاه محصولات نمدی به‌مدت یک هفته در غرفه دایمی معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل برپا است.

وی تصریح کرد: هر هفته یکی از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با حضور در این غرفه، تولیدات و محصولات خود را معرفی خواهند کرد، معرفی کامل تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان و تلاش برای بازاریابی انواع محصولات هنرمندان استان از مهم‌ترین اهداف برپایی غرفه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل به‌شمار می‌رود.

فاطمه رحیمی، هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با ۱۴ سال سابقه فعالیت در رشته نمد، اظهار کرد: در این غرفه افزون‌ بر ۵۰ اثر از انواع تولیدات نمدی به‌نمایش درآمده است، همچنین این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از تولیدات و مصنوعات مرتبط با رشته نمدمالی است.

وی افزود: بازار فروش محصولات نمدی بیشتر در داخل کشور و چهارمحال و بختیاری است و فروش تولیدات این هنر صنعت در سایر کشورها به بازاریابی نیاز دارد. هم‌اکنون محصولات و تولیدات نمدی چهارمحال و بختیاری به‌صورت چمدانی به خارج از کشور صادر می‌شود.

این هنرمند نمدکار با اشاره به ثبت شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد، یادآور شد: آثار موجود در این نمایشگاه مُهر اصالت یونسکو و نشان ملی صنایع‌دستی دارد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *