ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر آوارگی میلیون ها نفر از مردم کره زمین

تغییرات آب و هوا باعث آوارگی های بیشتری در جهان خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، برای اولین بار، اطمینان زیادی در میان دانشمندان وجود دارد که تأثیرات تغییرات آب و هوایی به طور فزاینده ای باعث جابجایی افراد در تمام مناطق جهان می شود. تأثیرات تغییرات آب و هوایی به طور فزاینده‌ای باعث آوارگی مردم در تمام مناطق جهان می‌شود.

بدون تلاش‌های جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری بهتر با اثرات تغییرات آب و هوایی، تعداد افراد آواره در دهه‌های آینده افزایش خواهد یافت.

در مواردی که بلایای طبیعی در یک منطقه روی می‌دهد برخی از افراد پس از مدت کوتاهی برای بهبودی و بازسازی به خانه بازگردند، اما بسیاری دیگر برای ماه‌ها یا سال‌ها آواره می‌مانند یا اصلاً به خانه باز نمی‌گردند.

این گزارش در شرایطی مطرح می شود که ۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران های آب و هوایی مهاجرت کرده اند و در هفته های اخیر، هزاران خانواده به دلیل سیل و رانش زمین فاجعه بار در برزیل و ماداگاسکار از بین رفته اند.

علاوه بر این چهار طوفان گرمسیری در همین چند هفته مناطق مختلف جهان را تحت تاثیر قرار داد و سیل در استرالیا و مناطق مختلف آمریکا شرایط بحرانی را برای ساکنان این مناطق ایجاد کرده است. همه این تغییرات آب و هوایی باعث می شود که شرایط برای زندگی افراد بیشتری بر روی کره زمین دشوار شود.

گفتنی است کشورهای در حال توسعه که اغلب کمترین سهم را در گرم شدن کره زمین داشته‌اند، بیشترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی را متحمل می‌شوند.

 

منبع: الجزیره

1 دیدگاه برای “تاثیر تغییرات آب و هوایی بر آوارگی میلیون ها نفر از مردم کره زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *