پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال تالاب امیرکلایه

تخریب یک مجموعه گردشگری در بستر تالاب امیر کلایه

یک مجموعه گردشگری که به صورت غیرمجاز در بستر تالاب امیر کلایه ساخته شده بود با دستور قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان تخریب شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ رئیس کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از مدیران اجرایی از تالاب امیر کلایه و منطقه بارکوسرا رودبنه بازدید کرد و با حضور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این بخش دستور تخریب یک مجموعه گردشگری در بستر تالاب امیر کلایه را صادر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی توجه به مشکلات و درد‌های مردم را یکی از نشانه‌های وارستگی انسان برشمرد و افزود: کسی که درد مردم را نداشته باشد وابسته به دنیا و نفس خویش است.
رئیس کل دادگستری استان گیلان نظام جمهوری اسلامی را نظامی مردمی و بر پایه مشارکت مردم عنوان نمود و افزود: اگر کارشناسان و متخصصان تشخیص دهند که دامنه طرح هادی باید وسیع‌تر و یا تنگ‌تر شود مطمئن باشید دولت بر مبنای همین آراء و نظرات کارشناسی عمل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در یک دولت علوی هدف و مقصود، همگانی کردن عدالت است تصریح کرد: در عدالت عمومی باید مصالح همه مردم چه آن‌ها که به حاکمیت نزدیک ترند و چه آن‌ها که دور ترند در نظر گرفته شود.
رییس شورای قضایی استان با تاکید بر توسعه متوازن افزود: سفر‌های استانی دولت در راستای برقراری توسعه‌ی متوازن در همه بخش‌های استان هاست، زیرا اگر امکانات متوازن نباشد هیچ انگیزه‌ای برای روستاییان برای ماندن و عدم مهاجرت به شهر‌ها باقی نمی‌ماند.
حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در پایان با تاکید بر إلمان سازی متناسب با بافت شهری و روستایی هر منطقه گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها نصب إلمان‌ها و نماد‌هایی است که با سنت، فطرت و طبیعت هر منطقه سازگاری داشته باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز با اشاره به بازدید مسئولان قضایی از منطقه بارکو سرا گفت: این منطقه با وسعت بیش از ۴۰هکتار منبع ذخیره آبی برای روستاییان و محل نگهداری حیوانات در فصل کشاورزی و زیستگاه پرندگان و خزندگان و یکی از جاذبه‌های طبیعی شرق گیلان است که در اقتصاد و معیشت مردم بسیار تاثیر گذار است.

احمد آقایی با بیان اینکه در مورد تصرفات غیر قانونی در تالاب امیر کلایه براساس قانون تصمیم گیری خواهد شد افزود: در خصوص ساخت و ساز روستایی نیز بنیاد مسکن براساس تقاضای دستگاه قضایی نسبت به پرداخت هزینه برای روستاییان تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.
وی گفت: اجرای طرح هادی نیز باید به گونه‌ای باشند که عدالت و توازن رعایت شده و ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی مردم با حفظ مالکیت و عدم تغییر بافت روستایی امکان پذیر باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان افزود: به دستور رییس کل دادگستری گیلان حکم تخریب یک ویلا که در بستر تالاب امیر کلایه احداث شده و رای قطعی آن نیز در گذشته صادر شده بود به مسئولان مربوطه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید:

امضای تفاهمنامه همکاری میان اداره کل محیط زیست و میراث فرهنگی استان گیلان

با فعالان غیرمجاز گردشگری در سامان برخورد قانونی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *