پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

تعطیلی بنادر مسافری و گردشگری در هرمزگان

بارندگی شدید و وزش باد گسترده تعطیلی بنادر مرکزی و غربی هرمزگان را در پی داشت و وضعیت در این استان را به سطح هشدار رساند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: به دلیل بارندگی و شدت باد کلیه بنادر مسافری و گردشگری مرکز و غرب هرمزگان تعطیل است.

اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: با توجه به بارندگی و وزش باد شدید کلیه بنادر مسافری وگردشگری مرکز و غرب استان تامطلوب شدن شرایط جوی تعطیل است. از مسافرین محترم تقاضا مندیم سفر خود را به زمان دیگری موکول کرده و از سفر با شناورهای غیر مجاز از اماکن غیر مجاز جدا خوداری کنند.

طی روزهای شنبه تا پایان هفته (۲۵ دی تا ۱ بهمن ۱۴۰۰)، آب‌های استان هرمزگان با وزش بادهای شرقی و به تدریج غربی، مواج و متلاطم خواهد شد.

سرعت این بادها در طی روز به حداکثر ۲۰ نات و ارتفاع موج نیز تا ۲/۵ متر خواهد رسید که شدت افزایش سرعت این بادها طی روزهای یکشنبه تا جمعه و به ویژه در بنادر غربی و مرکزی هرمزگان، همراه با تندبادهای شدید به بیش از ۳۰ نات و ارتفاع موج نیز به بیش از ۳ متر خواهد رسید.

با توجه به شدت این جریان و پیش‌بینی تلاطم شدید دریا، تمهیدات ویژه و آمادگی لازم توسط کلیه مدیران بنادر هرمزگان، جهت تردد ایمن شناورهای مسافری و گردشگری به جزایر استان هرمزگان در روزهای بحرانی یاد شده و همچنین خودداری از تردد شناورهای سنتی و چوبی به بنادر کشورهای جنوبی و فعالیت صیادی در محدوده آب‌های استان هرمزگان، اتخاذ گردیده است.

از لحاظ بارندگی نیز از شنبه تا سه‌شنبه با باراش متناوب و نه پیوسته باران، رعدوبرق و تگرگ مواجه خواهیم بود که شدت این بارش‌ها از بامداد تا ظهر روز سه‌شنبه خواهد بود که طبق بررسی‌ها، تخمین مقدار بارش از این سامانه به بیش از ۸۰ میلیمتر خواهد رسید.

با توجه به شدت بارش باران در روز سه‌شنبه، اقدامات احتیاطی و ایمنی در زمینه تخلیه و بارگیری و همچنین تجهیزات بندری و دریایی در کلیه بنادر استان هرمزگان، اتخاذ گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *