پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

ثبت اولین مورد ابتلا به کووید در یک جزیره‌ی اقیانوس آرام

کشور جزیره ای ساموا در اقیانوس آرام، پس از ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور، روز جمعه با ورود به قرنطینه، مرزهای سراسری خود را به طور کامل بست.طی دو سال گذشته هیچ مورد ابتلایی در این کشور ثبت نشده بود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، در پی مشاهده این یک مورد، دولت دستور اضطراری صادر کرده تا همه سفرهای بین المللی هوایی و دریایی به این جزیره به حالت تعلیق دربیاید.

مورد ابتلا زنی ۲۹ ساله است که تست مثبت کرونای وی در آزمایشات قبل سفر به فیجی مشخص شد. قرنطینه در نظر گرفته شده برای مردم این کشور، چهار روزه بوده و قرار است در این چهار روز تمام مکان هایی که این زن به آنجا رفته و افرادی که با آنها در ارتباط بوده رد یابی شوند.

بررسی ها نشان می‌دهد که این زن در مراسم کلیسا شرکت کرده و از زمانی که برای اولین بار احساس بیماری کرده بود، به مکان‌هایی مانند بیمارستان، کتابخانه و آژانس مسافرتی سر زده بوده است.

در همین راستا نخست وزیر ساموا در بیانیه ای ملی عنوان کرد: «تمامی مدارس، از جمله اجتماعات عمومی، کلیساها و سایر خدمات به جز خدمات ضروری،در این چهار روز تعطیل خواهند شد و  از نیمه شب جمعه مردم نیز ملزم به پوشیدن ماسک و استفاده از کارت واکسیناسیون شدند» .

این اولین بار است که ساموا به عنوان کشوری با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مورد ابتلا به کرونا داشته و طی دو سال گذشته هیچ یک از افراد این جزیره به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

جالب اینکه حدود ۹۰ درصد مردم ساکن ساموا به طور کامل واکسینه شده اند و این کشور پس از کیریباتی، تونگا، جزایر سلیمان، جزایر کوک و ساموآی آمریکایی قرار می گیرد که همگی در سال جدید اولین مورد ابتلای کرونای خود را تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *