چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال گردشگری اورگانیک

حمایت سازمان یونیدو از ایده گردشگری ارگانیک ایرانی

طرح گردشگری ارگانیک از ایده های استارت آپی در کشور است که تحت حمایت سازمان توسعه ملل متحد قرار گرفته و قرار است در سطح جهانی اجرا شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ دنیای تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت و معرفی ایده‌های جدید است؛ ایده‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای که با سرعتی بسیار بالا در گوشه و کنار دنیا در حال شکل‌گیری هستند. امروزه بخش اصلی دنیای تکنولوژی را همین ایده‌های جدید تشکیل می‌دهد که در قالب استارت‌آپ‌ها، موفق به ایجاد کسب‌وکارهای پردرآمد شده است.

استفاده از مفهوم «استارت‌آپ» به سال ۱۹۱۱ برمی‌گردد؛ آغاز فعالیت شرکت‌های Silicon Valley که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استارت‌آپ IBM بود که موفق شد خود را به عنوان یکی از غول‌های تولیدکننده نرم‌افزار در دنیا معرفی کند. استارت‌آپ کسب‌وکاری است که عموماً حول و حوش تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل بالایی دارد. به طور کلی «استارت‌آپ» شرکتی نوپاست که صفر تا صد تبدیل ایده به محصول را طی می‌کند و یک ایده خام را با تلاش و کوشش گروهی خاص و عموماً تحصیلکرده، به تولید محصول تبدیل می‌کند.

روح الله گریان مقدم خاطر نشان کرد: محور برنامه‌های ما توسعه اشتغال بر محور گردشگری و کشاورزی پایدار است.

وی گفت: در حال حاضر در منطقه غرب مازندران سالانه حدود ۱۵ میلیون سفر صورت می گیرد که فقط ۵ درصد آنها گردشگر هستند و ما در منطقه یک تضاد زیادی داریم، چرا که جریان مسافر باعث نابودی کشاورزی در این منطقه شده است.

روح الله گریان در ادامه افزود: آسیب را شناسایی کرده، و کل این ایده را به یک سیستم مدیریت گردشگری ارگانیک تبدیل کرده ایم، در واقع بخش کشاورزی را به عنوان زیرساخت گردگشری قرار داده که تقریباً ۸ نوع میباشند اعم از گردشگری سلامت، روستایی، غذایی، غذای سالم، طبیعت گردی، ماجراجویانه، وتجربه گرا، با ایجاد شبکه تامین.

وی گفت: شبکه اشتغال را بر محور جریان های اجتماعی توسعه می‌دهیم یعنی برای گردگشران برنامه های مفرح بومی، محلی، و فرهنگی در نظر گرفته تا  هم  طبیعت لذت ببرند و هم جریان اقتصادی در منطقه رخ دهد.

برترین های استارتاپ از  طرح مسیریابی گرد و غبار تا نرم افزارهای آموزشی کودکان

استارتاپ های برتر در جشنواره تجلیل از استارتاپ های برتر یکی با موضوع مسیریابی گرد و غبار به داخل کشور و دیگری متولی نرم افزارهای برنامه نویسی مخصوص کودکان و نوجوانان طرح های خود را تشریح کردند.

۷۵۰ محصول فناور به دبیرخانه جشنواره تجلیل از استارتاپ های برتر ارسال شده بود که پس از بررسی داوران ۲۰ طرح انتخاب و از آنها تقدیر شد.

مهدی جعفری دکترای مهندسی منابع طبیعی از دانشگاه تهران گفت با استفاده از مدل اقلیمی توانسته گرد و غباری که وارد ایران میشود را مسیریابی کند.

وی افزود طبق شواهد گرد و غباری که امسال وارد کشور شد از کشورهای عراق و سوریه بود که ۴ سال پیش وی در طرح خود ارائه داده  بود.

سید سفیه سیادت دکترای مهندسی نرم افزار و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز درباره استارتاپ خود گفت این استارتاپ به آموزش تفکر الگوریتمی و منطق برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان می پردازد.

وی افزود، بازی های متنوع و کتاب های آموزشی ابتدا منطق الگوریتمی و تفکر برنامه نویسی را در ذهن کودکان و نوجوانان شکل میدهد و با زبانهای مختلف برنامه نویسی، کد نویسی را آموزش میدهد.

بیشتر بخوانید:

حضور استارت آپ ها در نمایشگاه گردشگری تهران

برگزاری رویداد استارت آپی گردشگری در زاهدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *