ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

شروع سال ۱۴۰۰ شمسی

ساخت نماد ورود به قرن جدید در شهرهای جهانی ایران

 همزمان با آغاز  سال ۱۴۰۱ به منظور ورود به قرن جدید، در شهرهای جهانی ایران، نمادی از ورود به این قرن ساخته می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس پیشنهاد کرد برای استقبال از قرن جدید خوب است که در شهرها به خصوص در شهرهای جهانی نمادی از ورود به قرن جدید ساخته شود.

 محمدرضا دشتی اردکانی در نشست شهرهای جهانی یونسکو که از ظهر روز دوشنبه در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است گفت: باید قرارگاهی برای گردشگری کشور باشیم تا این صنعت رونق بگیرد. این موضوع محقق نمی‌شود چون در ۴۰ سال گذشته صنعت گردشگری در کشور رونق نگرفته و سازمان‌های مختلفی در این عرصه دخیل بوده اند اما اگر ارگان‌های مختلف در ایران و خارج از کشور بتوانند در قالب یک قرارگاه کار را جلو ببرند می‌توان امیدوار بود.

وی گفت: صنعت گردشگری باید فراملی دیده شده و نگاه گردشگری در ایران عوض شود، همچنین مسئولان سه قوه باید به این باور برسند که گردشگری می‌تواند جزو یکی از پردرآمدترین صنایع در ایران باشد اما متأسفانه نامی از گردشگری در کشور نیست.

دشتی اردکانی گفت: جهانی شدن بسیار خوب است اما اگر به شهرداران و شوراهای شهر اختیار دهیم، جهانی شدن صورت خواهد گرفت. مجلس در نظر دارد به شهرداران اختیارات بیشتری بدهد چون تا وقتی شهرداری اختیار نداشته باشد نمی‌تواند برای مسائلی غیر از شهر کار کند.

وی با بیان اینکه باید دید گردشگری در ایران عوض شود گفت: جهان شهرها ویترین گردشگری ایران خواهند بود اما در حال حاضر شهرهای ما استاندارد نیستند، ورودی شهرهای ما با بدترین مناظر رو به روی گردشگران قرار دارد.

دشتی اردکانی بیان کرد: من به رؤسای قوه نامه نوشته ام نمی‌دانم به کجا رسید. پیشنهادم این است که بنایی در شهرها به عنوان نمادی برای قرن جدید ساخته شود تا به آیندگان بگوییم ما این بنا را برای قرن جدید به وجود آوردیم، همانطور که در دنیا این نمادها وجود دارد. امیدوارم قرن جدید برای ملت ایران و دنیا خیر و برکت به همراه داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *