پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال مناطق حفاظت شده همدان

شروع بازدید گردشگران از مناطق حفاظت شده همدان

با تمام شدن فصل زاد و ولد حیوانات تمامی گردشگران از امروز ۱ تیر ماه مجاز به بازدید از مناطق حفاظت شده استان همدان می باشند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با آغاز فصل زاد و ولد وحوش در فصل بهار، بازدید گردشگران از مناطق حفاظت شده استان همدان از نیمه اردیبهشت تا پایان خرداد ممنوع شده بود که از امروز اول تیر این ممنوعیت رفع می‌شود.

مهدی صفی خانی فزود: همه ساله با فرا رسیدن زمان زالد و ولد وحوش به منظور آرامش حیات وحش ورود و تردد افراد، گروه‌ها و گردشگران در مناطق حفاظت شده تا زمان قدرت واکنش بره، توله تازه متولد شده گونه جانوری در برابر خطر، ممنوع می‌شود.

حضور، تردد و بازدید افراد، گروه‌ها و گردشگران از مناطق حفاظت شده استان همدان هنگام زاد و ولد وحش موجب بروز استرس و سلب آرامش از این گونه‌های جانوری می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: هنگام نزدیک شدن انسان به طبیعت، بره‌های تازه متولد شده بر خلاف والدین قدرت واکنش و گریز را نداشته، اما والدین آن‌ها دور از دید انسان در مکان دیگری پنهان می‌شوند.

شهروندان برخی مواقع به بهانه تنها بودن بره‌های تازه متولد شده آن را به منزل منتقل یا تحویل محیط زیست می‌دهند که این کار آن‌ها به حیات وحش آسیب می‌زند.

همچنین حضور افراد در کنار منابع آبی حیات وحش سبب ترس گونه‌های جانوری از نزدیک شدن به چشمه شده بنابراین احتمال تلف شدن آن‌ها به علت تشنگی افزایش می‌یابد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: از اول تیر ماه همه شهروندان به ویژه علاقه‌مندان طبیعت و دوستداران محیط زیست تنها در صورت دریافت مجوز از محیط زیست طبیعی شهرستان‌ها مجاز به ورود به مناطق حفاظت شده هستند.

همچنین رعایت ظرفیت مناطق، توجه به مسیر پیش بینی شده برای تردد، الزامات زیست محیطی، پرهیز از پخش زباله در طبیعت و حفظ آرامش گونه‌های جانوری باید مورد توجه قرار گیرد.

مجوز ورود علاقه‌مندان به مناطق حفاظت شده محیط زیست در روز‌های غیر تعطیل به منظور پیشگیری از ازدحام و شلوغی مناطق، داده می‌شود چرا که در روز‌های تعطیل مردم نیز در این مناطق حضور می‌یابند.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی تاکسی هوایی در همدان

ارسال پرونده «منظر تاریخ شهری از هگمتانه تا همدان» برای ثبت در فهرست میراث جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *