ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

عضو تیم طراحی وب سایت گردشگری “ترابیس” در گفتگو با توریسم اینترنشنال: “ترابیس”؛ پلتفرمی غیرمتمرکز با هدف رونق بخشی به صنعت گردشگری

“امیر نشگلیان” به عنوان یکی از اعضای فعال و متخصص در حوزه تجارت الکترونیک به معرفی پلتفرمی تحت عنوان «ترابیس» پرداخت که این پلتفرم در حوزه معرفی تورهای داخلی و طبیعت گردیِ هر استان به صورت متمرکز فعال است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، امیر نشگلیان با حضور در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در غرفه استان مرکزی به معرفی یک وب-اپلیکیشن تحت عنوان «ترابیس» پرداخته و عنوان کرد: “این وب اپلیکیشنِ ایجاد شده یک پنل مدیریتی با ظرفیت بسیار زیاد برای آژانس های گردشگری است تا بتوانند تورهای داخلی و طبیعت گردی مورد نظر گردشگران، متناسب با استانی که در آن حضور دارند را در این فضا ارائه کنند”.

نشگلیان عنوان کرد، به موجب این بستر ایجاد شده در استان مرکزی، حتی امکان افزایش رقابت با اکثر آژانس‌های گردشگری تهرانی که در حوزه تجارت الکترونیک، سرمایه گذاری های بسیار زیادی کرده اند نیز فراهم می شود.

وی در توضیح امکانات وب اپلیکیشن ایجاد شده اینطور بیان کرد: “در حال حاضر اگر یک گردشگر بخواهد جستجویی در گوگل داشته باشد و توری را خریداری کند، به محض سرچِ تور از شهرستان ها با پلتفرم های کشوری مواجه می‌شود که همگی مستقر در تهران هستند و این یک ضعف بزرگ محسوب می شود. با این حال ما در این پلتفرم این مشکل را برطرف کرده ایم به گونه ای که در ورود آزمایشی این پلتفرم به بازار در مدت زمان دو ماه در شهر اراک توانسته ایم رنکینگ اول گوگل در سرچ تور از اراک را به خود و آژانس های اراکی اختصاص دهیم”.

لوگوی وب اپلیکیشن “ترابیس”

نشگلیان در ادامه گفت: «شاید اگر در بنگاه های گردشگری ارائه کالا، حذف بنگاه های کوچک‌تر اتفاق بیفتد، ایرادی نداشته باشد، اما در بنگاه های گردشگریِ ارائه خدمات، حذف یک بنگاه، اکوسیستمی را بهم می‌ریزد و این مانع بزرگ باید برداشته شود”.

نشگلیان در رابطه با تجارت الکترونیک در صنعت گردشگری عنوان کرد : “اگر چه باید از تجارت الکترونیک استقبال کرد اما باید با مطالعات دقیق تر در صنایع مختلف فراگیر شود، در گردشگری ایجاد تمرکز خدمات سفر در شرکت‌های تهرانی و بزرگ باعث تضعیف آژانس های گردشگری شهرستانی می شود. متاسفانه این امر درنظر گرفته نمی شود که آژانس های ارائه کننده خدمت و رابط چرخه ی گردشگری هستند که تضعیف آن ها باعث حذف خدمت می شود و در نهایت اکوسیستم گردشگری شهرستان ها را به هم می ریزد”.

نشگلیان در پایان به یک مزیت دیگر ترابیس اشاره نمود و عنوان کرد: “ما این پلتفرم را به صورت غیر متمرکز ایجاد کرده ایم و این یک امتیاز بسیار مطلوب برای آن به شمار می رود. در این راستا، امکان استفاده از آن برای اهالی تمامی استان های ایران وجود دارد”.

 

آدرس اینترنتی ترابیس: https://trabase.ir/

 

پایان گفتگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *