ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

گفتگوی سرپرست معاونت اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری با توریسم اینترنشنال

سرپرست معاونت اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با خبرنگار توریسم‌اینترنشنال گفت: بسیاری از مردم برای دیدن جشنواره رنگ ها به هند سفر می‌کنند در حالی که مراسم‌های گوناگون و جشنواره های مختلف سنتی مردمان بختیاری دارای دنیایی از رنگ ها و زیبایی هاست که می‌توانند با بهترین غذا های محلی مقصدی مناسب‌تر برای گردشگران باشند و تجربه بهتری را به آنها ارائه کند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، علی قاسمی نافچی درباره هفدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تهران اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه گردشگری تهران نسبت به سال های اخیر به صورت متفاوت‌تری برگزار می‌شود.  در این مدت تلاش های زیادی برای جدب توریست های خارجی به استان انجام داده‌ایم.ما توانسته‌ایم ارتباطات زیادی با روسای دفاتر کشور های خارجی برقرار کنیم و از بسیاری از آنها برای سفر به استان پرجاذبه چهارمحال و بختیاری دعوت کنیم.

وی عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه با مشکلات جدی مالی مواجه بودیم که خوشبختانه توانستیم با کمک های بخش خصوصی، اتاق بازرگانی استان و شهرداری شهرکرد آنها را برطرف کنیم و حضوری پررنگ در نمایشگاه داشته باشیم.

او در ادامه افرود: با توجه به این موضوع که بیش از ۸۰ درصد مساحت استان را کوهستان های مرتفع تشکیل داده است و نمرکز با توسعه گردشگری ماجراجویانه و معرفی آن در سطح کشور است. سرچشمه سه رود بزرگ ایران که شامل کارون، آرام و زاینده رود می‌شود در استان چهارمحال و بختیاری است و این فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری آبی و ایجاد تفریحات مهیج گوناگون برای عاشقان هیجان محسوب می‌شود. همچنین علاوه بر آن استان چهارمحال و بختیاری بهترین مقصد برای طرفداران پاراگلایدر، زیپ لاین و دیگر تفریحات و ورزش های هیجانی دیگر به شمار می‌رود.

قاسمی گفت: امروزه مردم در سفر به دنبال هیجان و تفریحات هیجان‌انگیز می‌باشند تا بتوانند انرژی خود را به بهترین شکل ممکن تخلیه کنند و استان ما دارای پتانسیل های کافی در این زمینه است.بعد از پاندمی کرونا وضعیت گردشگری استان هنوز به حالت عادی و سابق خود بازنگشته است اما تعداد گردشگران ورودی به استان رور به روز در حال افرایش می‌باشند و سفر های زیادی به استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:چهارمحال و بختیاری استانی چهار فصل است که در هر فصلی از سال توانایی جذب گردشگر را دارد و در هر فصل دارای جاذبه های قابل توجهی برای بازدید گردشگران است.برای بهبود هرچه بیشتر صنعت توریسم استان نیازمند همکاری دیگر سازمان‌ها، ادارات و مردم هستیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران ارائه کرده و بیشترین میزان گردشگر را وارد استان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *