ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
گردشگری سلامت

فعالیت بیمارستان های کرمانشاه در حوزه گردشگری سلامت

گردشگری سلامت از جمله حوزه های گردشگری موفق در کشور ایران است که توریست های بسیاری را جذب خود می کند. در حوزه گردشگری سلامت مراکز درمانی استان کرمانشاه فعال می باشند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بیژن کبودی مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان‌ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در  نشست هم‌اندیشی کارگروه توسعه توریسم سلامت، اظهار داشت: ۸ مرکز درمانی استان در بحث توریسم سلامت فعال است.

وی ادامه داد: مجوز پذیرش بیماران بین الملل در مراکز آموزشی درمانی امام رضا(ع)، امام علی (ع)، دکتر محمد کرمانشاهی، معتضدی، امام خمینی (ره ) و بیمارستان‌های بیستون، امام حسین (ع) و شهدا صادر شده و صدور این مجوز برای بیمارستان سجاد و مرکز جراحی نور نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: نقاط قوت توریسم سلامت در استان کرمانشاه حضور نیروهای متخصص، متعهد و ماهر، پذیرش بیماران بین‌الملل برای ۸ مرکز درمانی استان‌، پایین بودن هزینه‌های درمانی، زیرساخت‌های پزشکی قابل قبول و اخذ گواهینامه، تجهیزات پزشکی پیشرفته و وجود سایت IPD استاندارد و تایید شده برای مراکز دارای گواهینامه است.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان‌ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته درمجموع تعداد ۱۷۱ بیمار در این بیمارستان‌ها پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

رشیدی مسئول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، گفت: توسعه کمی و کیفی ظرفیت‌های ارائه خدمات تشخیصی_ درمانی، انجام اقدامات زیرساختی در راستای توسعه بازار اقلام سلامت محور و حمایت از تولید کنندگان، ایجاد زیرساخت‌های بهره‌مندی از خدمات نمایندگی (Agent) از مهمترین اقداماتی است که در راستای توریسم سلامت در دانشگاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه جامع (پلتفرم) گردشگری سلامت در آینده نزدیک که متشکل از سامانه اطلاعات برخی بیمارستان‌ها و بخش IPD،سامانه تریاژ برخط، ساماندهی نوبت‌دهی برخط، سامانه اطلاعات نظارت و ارزیابی‌های کیفی و کمی، سامانه رصد خدمات پشتیبان گردشگری سلامت(حمل و نقل، اقامت،گردشگری و…) و سامانه اطلاعات شرکت‌های تخصصی فعال در حوزه گردشگری سلامت می‌باشد به عنوان یک سامانه جامع در پیشبرد اهداف دانشگاه درحوزه توریسم سلامت و ارتقاء آن به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

تدوین طرح جامع گردشگری اورامان

تکیه معاون الملک میزبان گردشگران نوروزی است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *