ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال سواحل مکران

لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری سواحل مکران

شهرستان چابهار جزو شهرهای گردشگری ایران می باشد که هر ساله بسیاری از توریست ها بخاطر مناطر زیبا و دیدنی به این شهر سفر می کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛واحدی  در  جلسه شورای راهبردی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان چابهار اظهار کرد: نماینده مردم چابهار در پیگیری مطالبات مجدانه تلاش می کنند و همیشه پیگیر هستند.

معاون پارلمانی حقوقی وزارت میراث فرهنگی افزود: در سیستان و بلوچستان محرومیت نداریم، باید در تفکر خود تجدید نظر کنیم و این سرمایه عظیم ملی را از نظر زیرساختی و سرمایه ای تقویت کنیم.

این مسؤول بیان کرد: سنگ فرش هر قسمتی از  مکران طلا است اما ما چه کرده ایم بعضا در بروکراسی اداری مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد میکنیم، باید شروع کنیم تقویت کنیم بروکراسی اداری را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه باید زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم و با رفع موانع و بروکرسی اداری حمایت همه جانبه داشته باشیم، گفت: حمایت از سرمایه گذار را باید از دستگاه ها مطالبه کنیم.

واحدی تاکید کرد: سه موضوع مهم که در تقویت زیر ساخت های گردشگری جذب و خروجی مسافر در سیستان و بلوچستان اولویت دارد به مرکز اعلام تا پس از بررسی تصویب و اجرایی شود.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت های این استان برای جذب گردشگر بیشتر استفاده کنیم، گفت: سرمایه متعلق به کل کشور است و می‌تواند کشورهای همجوار را تقویت کند.

معاون پارلمانی حقوقی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه بعد از کرونا سونامی سفرها را داشته ایم، گفت: این فرصت برای رونق بخش گرشگری بسیار مهم است.

لزوم توجه بیشتر به تامین زیرساخت های گردشگری سواحل مکران

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: توجه به مباحث فرهنگی و گردشگری سواحل مکران که منحصر به فرد هستند باید بیش از پیش باشد.

معین الدین سعیدی اظهار کرد: بسیاری از مهمانسراهای ادارات به درستی اداره نمی شوند که باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره سیاست های اقامتی دولت نیز گفت: سرمایه گذارانی داشته ایم که حمایت نشده است  نباید زمینه رفتن سرمایه گذار فراهم شود باید جلسه گذاشته شود و مشکلات سرمایه گذاران پیگیری شود.

وی ادامه داد: با همه ظرفیتهایی که در منطقه هست این مقدار عقب ماندگی در حوزه گردشگری نشان می‌دهد فرصت سوزی های زیادی صورت گرفته است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۹۵ درصد مسافران استان مقصدشان چابهار است اما رئیس اداره ما با چند نفر نیرو نمی تواند ماموریت ملی و فراملی را ایفا کند، لازم است  اداره میراث فرهنگی زراباد و دشتیاری مستقل باشد.

سعیدی گفت: توجه به مباحث فرهنگی سواحل مکران که منحصر به فرد هستند باید بیش از پیش باشد،
بسیاری از ظرفیت ها اصلا دیده نشده اند هرچند تلاش ها بسیار فراوان بوده است که میطلب در این زمینه و توسعه گردشگری در استان بیشتر تلاش شود.

 سیستان و بلوچستان در سبد گردشگری مردم کشور قرار گرفته است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت:  سیستان و بلوچستان در همین سال‌های اخیر مقصد گردشگری کشور شده و امروز  در سبد گردشگری مردم کشور قرار دارد.

 علیرضا جلال زایی اظهار کرد:  ما در اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری راه های رفته زیادی راه طی کرده ایم اما مسیر نرفته ما بیشتر است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در همین سال‌های اخیر مقصد گردشگری کشور شده و امروز  در سبد گردشگری مردم کشور قرار دارد.

جلال زایی تاکید کرد:  به لحاظ میراثی در حوزه ثبت ها و  مرمت  آمار کمی و کیفی  ما بسیار قابل و پر لحاظ است که می توانیم مقایسه با استان های برخوردار خوردمان را مقایسه کنیم و در واقع جز ۵ استان کشور هستیم.

وی در ادامه بر تاسیس نمایندگی ادارات در شهرستان های جدید التاسیس مثل زراباد و دشتیاری تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:  عید امسال بالغ بر یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر  مسافر  در استان حضور داشتند و خدمات دریافت کردند و به زودی نیز  جشنواره گردشگری مونسون را در استان خواهیم داشت که امیدواریم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

سواحل «مکران»میزبان جشنواره فرهنگی و گردشگری

آتش سوزی در کمپ «کوه های مریخی» چابهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *