پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

لنج گردشگری در خرمشهر دچار حادثه شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات نوروز خرمشهر از وقوع حادثه برای لنج گردشگری این شهر خبر داد و گفت خوشبختانه در جریان این حادثه هیچگونه تلفات جانی را شاهد نبوده ایم.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سجاد پاک‌گهر امروز چهارشنبه (سوم فروردین ۱۴۰۱) با اعلام این خبر افزود: در ساعت ۲۲ سه‌شنبه شب (دوم فروردین‌ماه)، یک لنج گردشگری با ۷۵ گردشگر حین دور زدن از زیر پل آزادی خرمشهر به بقایای بتونی تخریب‌شده  از زمان جنگ که در زیر آب بود برخورد می‌کند.

او با بیان این‌که به‌دنبال این حادثه، موضوع، بی‌درنگ توسط ناخدای لنج و به‌وسیله بیسیم به مرکز جستجوی امداد و نجات اطلاع داده می‌شود گفت: باحضور سریع شناورهای امدادی اداره بندر و دریانوردی، هلال‌احمر و قایق‌های مردمی و باحضور نیروهای امدادی بندر، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، شهرداری و نیروهای مردمی، تخلیه گردشگران از لنج آسیب‌دیده انجام می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خرمشهر توضیح داد: کم‌بودن عمق و جزر آب در آن ساعت، باعث سختی نزدیکی شناورهای امدادی به لنج آسیب‌دیده شده بود که به همین دلیل روند تخلیه گردشگران حدود یک ساعت به طول انجامید.

او با اشاره به این‎‌که همه مسافران و گردشگران این لنج دارای جلیقه نجات بودند اضافه کرد: براساس دستوالعمل‌های نوروزی گردشگری آبی، حضور گردشگران در قایق‌ها و لنج‌های گردشگری بدون جلیقه نجات ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *